مکانیزاسیون نیاز اصلی کشاورزی در آذربایجان‌غربی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: چرخه تولید محصولات کشاورزی از مزرعه تا بسته بندی برای صادرات موفق باید به سمت مکانیزه شدن حرکت کند.

جواد کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اقتصاد استان وابسته به کشاورزی است، گفت: زیرساخت‌های لازم در بخش سورتینگ و بسته بندی و همچنین فراهم کردن ملزومات تولید در دستور کار دولت در این استان است، تسهیلات لازم از منابع مختلف بوده و بانک‌های عامل برای فراهم کردن تولیدات مکانیزه بخش کشاورزی نیز پرداخت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: آذربایجان‌غربی با تولید سالانه ۱.۲ میلیون تن سیب درختی رتبه نخست تولید سیب کشور را داراست که ۳۰ درصد آن به سیب صنعتی تبدیل می‌شود.

کرمی ادامه داد: این استان امسال با تولید ۱.۵ میلیون تن سیب، رکورد تولید این محصول را در کشور زد، اما رفع موانع و تسهیل مسیر صادرات همچنان یکی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان به شمار می‌رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی تولید کنسانتره، پوره سیب و چیپس سیب را از دیگر ظرفیت‌های مدیریت بازار پس از تولید سیب در استان عنوان کرد و افزود: این محصولات به خصوص کنسانتره و چیپس سیب نیز بازار‌های هدف خوبی در بخش صادرات دارند و همه تلاش استان این است ضایعاتی در بخش سیب نداشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.