۸۱۲ خانواده در نوبت فرزند پذیری هستند

مدیر کل بهزیستی استان البرز گفت: ۸۱۲ خانواده در این استان در نوبت فرزند پذیری قرار دارند که بیشترین متقاضیان به دنبال پذیرش فرزند دختر و نوزاد یک روزه تا ۲ ساله هستند.

وجیهه محمدی فلاح روز دوشنبه در مراسم تجلیل از متقاضیان منتخب فرزند پذیری که به مناسبت دوم آبان ماه روز ملی فرزندخواندگی در شیرخوارگاه امام علی (ع) کرج برگزارشد، گفت: تمام مراحل فرزندخواندگی از طریق سامانه ملی مربوط به فرزند خواندگی قابل ثبت نام و پیگیری است.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریور در مجموع ۴۵ کودک به صورت فرزند خوانده و امین موقت به خانواده‌های واجد شرایط سپرده شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۰ کودک دارای بیماری خاص و معلولیت بودند، گفت: فرهنگ سازی و تبیین فرزندخواندگی در جامعه باید نهادینه شود تا خانواده‌هایی که شرایط لازم را دارند، بیشتر به نگهداری کودکان دارای شرایط خاص توجه کنند و در جمع گرم خانواده حضور پیدا کنند.

محمدی فلاح افزود: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان بهزیستی، تصمیم‌گیری در مورد انتخاب بهترین والدین از بین متقاضیان سرپرستی و تأمین حداکثر منافع برای کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست است از این رو بهزیستی براساس مدارک شناسایی، تحصیلی، شغلی و مالی، پاسخ استعلام سازمان پزشکی قانونی و اداره تشخیص هویت، نظریه مشاوران و تطابق آن‌ها با قوانین و مقررات جاری، در خصوص صلاحیت متقاضیان اظهارنظر می‌کند.

برچسب ها: بهزیستی ، فرزند آوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار