رئیس سازمان تعاون روستایی کشور؛

آموزش بازاریابی و صادرات به زرشک کاران جدی گرفته ‌شود

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور گفت: آموزش بازاریابی و صادرات به زرشک کاران جدی گرفته ‌شود چرا که محور تولید است.

هادربادی رئیس سازمان تعاون روستایی کشور در اختتامیه جشنواره ملی زرشک گفت: در همه جای دنیا کشاورزی محور توسعه است و تجربه‌های کشور‌های مختلف این مهم را نشان می‌دهد.

او  با اشاره به اینکه از آنجایی که کشاورزی مولد است توسعه را با خود به همراه دارد، افزود: اگر در خراسان جنوبی خشکسالی بود قنات و بندسار‌ها نیز تدبیر کشاورزان برای کشاورزی در این شرایط بوده است.

هادربادی با تأکید بر اینکه کشاورزی کمک به امنیت پایدار در کشور است، اظهار کرد: هر چه در کشاورزی بیشتر سرمایه گذاری شود کاهش استفاده از دارو‌ها و شیمی درمانی را خواهیم داشت.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور بیان کرد: میانبرترین راه برای باز کردن گره اشتغال در کشور کشاورزی در کنار توجه به صنعت است.

او با بیان اینکه زرشک، زعفران و عناب با سابقه فرهنگی خراسان جنوبی گره خورده است، یادآور شد: زرشک به معنای واقعی یک داروخانه است.

هادباردی گفت: آموزش بازاریابی و صادرات به کشاورزان و زرشک کاران از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور  با بیان اینکه بازاریابی محور تولید است، افزود: گردشگری کشاورزی را در خراسان جنوبی جدی بگیریم که زرشک و انار و زیتون و پنبه از جمله این موارد است.

هادربادی یادآور شد: اگر در حوزه فروش به کشاورزان آسیبی وارد شود خرید حمایتی را خواهیم داشت.

۹۰ میلیارد تومان برای خرید توافقی زرشک

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی و نماینده مردم قاین و زیرکوه گفت: درخواست از دولت داشتیم که خرید حمایتی زرشک را داشته باشیم که ۹۰ میلیارد تومان برای آن در راستای کنترل قیمت این محصول گذاشته شد.


بیشتر بخوانید


او افزود: ما ملکف به فرآوری محصولات استراتژیک خراسان جنوبی هستیم و سند چشم انداز این محصولات را باید تدوین کنیم.

اسحاقی با بیان اینکه تنها استانی هستیم که محصول زرشک را داریم، گفت: تا زمانی که فرآوری این محصول را نداشته باشیم به سودآوری از این محصول نخواهیم رسید.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی یادآور شد: دولت سیزدهم در راستای محرومیت زدایی طی دو سال گذشته اقدامات خوبی انجام داده است و ما در مجلس نیز در برنامه هفتم توسعه این مهم را مد نظر قرار می‌دهیم.

او  افزود: امروز شاهدیم سازمان انرژی اتمی در حوزه پرتو دهی برای ماندگاری زرشک ورود پیدا کرده و در واقع زیر ساخت‌ها برای رونق این محصول فراهم است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه ادامه داد: امیدواریم در سال آینده گزارش درباره بارگاه‌های زرشک افتتاح شده در استان داشته باشیم.

اسحاقی تصریح کرد: درباره سایر محصولات نیز رهبرمعظم انقلاب اسلامی به طور مستقیم تاکید داشتند زعفران جنوب خراسان فرآوری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.