ثبت نام قطعی ۵۳۷ نفر در گلستان برای داوطلبی انتخابات مجلس دوازدهم

رئیس ستاد انتخابات گلستان از ثبت نام قطعی ۵۳۷ نفر در گلستان برای داوطلب شدن در انتخابات مجلس دوازدهم خبر داد.

سید علی مهاجر رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: از این تعداد ۴۸۱ مرد و ۵۶ بانوی گلستانی حضور خود را در عرصه انتخابات مجلس دوازدهم اعلام کردند.

او افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان ۱۴ نفر با مدرک کارشناسی، ۴۳۷ نفر کارشناسی ارشد، ۷۶ نفر دکتری و ۱۰ نفر هم با مدرک حوزوی به عرصه رقابت برای ورود به مجلس دوازدهم حضور یافتند.

رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: در حوزه‌های گرگان و آق قلا ۱۷۳ نفر، کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان ۷۵ نفر، مینودشت، کلاله، گالیکش، مراوه تپه ۱۰۴ نفر، گنبد کاووس ۷۲ نفر، رامیان و آزادشهر ۷۰ نفر و علی آبادکتول ۴۳ نفر ثبت نام کردند.

مهاجر همچنین افزود: از نظر سنی ۲۵۸ نفر از داوطلبان در رده‌های ۳۰ تا ۴۵ سال، ۱۱۶ نفر در رده سنی ۴۵ تا ۵۰ سال، ۸۴ نفر در رده ۵۰ تا ۵۵ سال، ۵۴ نفر در رده ۵۵ تا ۶۰ سال، ۲۰ نفر در رده ۶۰ تا ۶۵ سال و ۵ نفر در رده ۶۵ تا ۷۰ سال قرار دارند.

مهاجر با اشاره به تایید اعتراض تعدادی از متقاضیان در مرحله پیش ثبت نام تعداد افراد واجد شرایط ثبت نام نهایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گلستان را ۷۳۰ نفر اعلام کرد.

استان گلستان در مجلس شورای اسلامی هفت نماینده و شش کرسی دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه یازدهم اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.