بهره‌مندی از ظرفیت مرزهای سیستان و بلوچستان عامل رونق تجارت و صادرات است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دسترسی به بازارهای بزرگ دنیا از طریق مرزهای این استان از جمله بازار آسیای میانه، آفریقا، هند و چین می‌تواند سبب رونق تجارت و صادرات استان شود.

 محمد کرمی  در دیدار با جمعی از علما، ریش سفیدان، خانواده معزز شهدا، ایثارگران و معتمدین شهرستان‌های چابهار، دشتیاری، کنارک و زرآباد با اشاره به اینکه حل مشکلات سیستان و بلوچستان همت، تلاش و همکاری مردم، مسوولان و جوانان را می‌طلبد، بیان کرد: کارهای زیربنایی در زمینه انتقال آب، جاده، راه‌آهن و بخش مسکن در استان انجام شده اما باید کنترل و نظارت ادامه داشته باشد تا شاهد پیشرفت بیشتر در عرصه توسعه زیرساخت‌ها باشیم.

وی به موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و ادامه داد: تعاونی‌های دانش‌بنیان و بحث توجه ویژه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها حائز اهمیت است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بر اساس سه راهبرد بلندمدت، میان مدت و کوتاه‌مدت کار را پیش می‌بریم، گفت: اقتصاد دریا، ظرفیت سواحل، باغات میوه‌های گرمسیری، حوزه کشاورزی و دامپروری از دیگر ظرفیت‌های بکر استان است که سرمایه‌گذاری و استفاده از این فرصت‌ها می‌تواند گام مهمی در توسعه استان باشد.

وی با بیان اینکه باید تولید را در سیستان و بلوچستان رواج دهیم و با استفاده از ظرفیت مرز این تولیدات را به کشورهای همسایه صادر کنیم، اذعان کرد: هیچ کار نشدنی وجود ندارد؛ بنابراین همه باید در دل میدان برای پیشرفت استان گام برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار