رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه:

اجازه به‌کارگیری مدیران ناکارآمد را در قوه قضائیه نمی‌دهیم/ با ساختار‌های فسادزا به شدت مبارزه خواهد شد

عبداللهی گفت: حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه اجازه نخواهد داد تا مدیران ناکارآمد و سفارش‌پذیر در مسئولیت‌های اداری و قضایی قوه قضائیه به کارگیری شوند.

 رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در سی‌اُمین نشست فصلی رؤسای حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در سراسر کشور که میزبانی مازندران برگزار شد  با اعلام اینکه کلیه مدیران حفا در سراسر کشور و به خصوص معاونین ومدیران ستادی مرکز با تشکیل ستاد پیشگیری و مدیریت بحران در دو سال اخیر تمامی تلاش خود را در جهت حفظ سرمایه انسانی قوه قضائیه و مقابله با عواملی که در صدد مخدوش نمودن چهره و عملکرد مؤثر قوه قضائیه به کار بسته‌اند و با تدابیر و پیشگیری‌های به عمل آمده توطئه‌های دشمنان علیه عدلیه را خنثی و اثرات و ثمرات بسیار خوبی با مصادیق متعدد در درون و بیرون از قوه قضائیه تثبیت شد.

عبداللهی با اشاره به مأموریت‌ها و وظایف مهم و متعدد تعیین شده در اساسنامه مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه به عنوان تنها متصدی امور حفاظتی و اطلاعاتی در قوه قضائیه گفت: هیچ عامل و حائلی نمی‌تواند در مسیر پیشرفت کار حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در سراسر کشور خلل و یا وقفه‌ای ایجاد کند. 

 وی با اشاره به «اصل تعالی بخشی» که از جمله سیاست‌های راهبردی قوه قضائیه در سند تحول قضایی است، بیان داشت: در طول دو سال اخیر با نوآوری‌های ایجاد شده طی بازنگری به عمل آمده در «اصل صیانت» و لزوم حفظ سرمایه‌های انسانی قوه قضائیه موجبات «تعالی اخلاقی» در درون قوه قضائیه فراهم شده است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به اینکه شاخصِ نشانگر تلاش‌های حفاظت و اطلاعات، موضوع مبارزه با فساد می‌باشد که با شناسایی دقیق علل و عوامل بروز فساد و آثار و نتایجی که بروز فساد، حاکمیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و دینیِ نظام اسلامی را تهدید و موجبات تزلزل در حاکمیت کشور را فراهم می‌کند، تأکید کرد: ضمن لزوم بررسی عاجل جهت شناسایی علل و عوامل بروز فساد و مسائل مبتلابه در درون قوه قضائیه که از راهبرد‌های اساسی مرکز حفاظت و اطلاعات است، توجه به پیچیده‌تر شدن آسیب‌ها وتهدیدات موجود، «مسئله محوری» نسبت به «موضوع محوری» اولویت دارد و با مسائل آسیب زا و ساختار‌های فساد زا به شدت مبارزه خواهد شد.

عبداللهی ادامه داد: حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه اجازه نخواهد داد تا مدیران ناکارآمد و سفارش‌پذیر در مسئولیت‌های اداری و قضایی قوه قضائیه به کارگیری شوند چرا که به‌کارگیری مدیران ناکارآمد موجب ایجاد نارضایتی و بدبینی مراجعین، معطل ماندن رسیدگی به پرونده‌ها و امور مردم، ارتباط گیری با افراد فاسد و ... خواهد شد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه «فساد در کشور سیستمی نیست» تأکید کرد؛ اما مبارزه با فساد و مفسدین می‌بایست به صورت هوشمندانه و سیستمی و با بهره گیری از دانش و فناوری‌های روز دنیا صورت پذیرد.

عبداللهی با اشاره به اولویت داشتن اصل صیانت و پیشگیری خاطر نشان کرد: در مسیر تامین سلامت قوه قضائیه، در مواجهه با افراد ناسالمی که در تکرار اشتباهات خود اصرار دارند، با جدیت و قاطعیت و با رعایت کامل تمامی موازین شرعی و اخلاقی در اسرع وقت و با سرعت عمل مقابله خواهد شد.

وی با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درخصوص موضوع اخیر فلسطین که از آنچه در فلسطین اتفاق افتاده است به عنوان زلزله ویرانگر و شکست غیرقابل ترمیمی که رژیم طفل کُش و آدمکش صهیونیستی عاملش بوده یاد می‌فرمایند و با مقایسه شرایط حاضر با پیروزی ایمان در مقابل اسلحه در جنگ بدر بعنوان نقطه عطف تاریخ حق علیه باطل، اظهار امیدواری نمود که با عنایت و امداد‌های غیبیِ خداوند متعال در آینده نزدیک پیروزی نصیب جبهه حق شود.

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار