در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تاثیر شرایط معیشتی و اقتصادی بر مشارکت در انتخابات

رئوفیان گفت: شرایط اقتصادی و معیشتی ممکن است در انتخابات امسال تاثیر بگذارد.

ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره فضای انتخاباتی کشور اظهار کرد: طرح پیش‌ثبت‌نام انتخاباتکه بالغ بر چهل هزار نفر به استقبال آن آمدند تغییر محسوسی در ایجاد فضای انتخاباتی پدید نیاورد.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین افزود: برخی افراد رسیدن به جایگاه قدرت و کرسی‌های خدمت را فرصتی می‌دانند برای تحقق امیال و آرزو‌های خود که اگر سهمی در پیروزی انقلاب داشته‌اند سهمشان را از سفره انقلاب بردارند.

رئوفیان ادامه داد: براساس همین نگاه ابزاری به حکومت و قدرت است که امام سه ویژگی برای نظام سیاسی مبتنی بر جمهوریت قائل است؛ اول اینکه حکومت با آرای مردم سرکار می‌آید؛ دوم اینکه خلاف میل مردم عمل نمی‌کند و سوم اینکه مردم آن را حفظ می‌کنند که اولی و سومی که متوجه مردم است تا کنون به‌درستی عمل شده و مردم به‌خوبی از عهده آن برآمده‌اند، اما دومی که متوجه مسئولان و دست‌اندرکار به‌ویژه مجلس و دولت است  متاسفانه مورد بی‌مهری و کم‌توجهی قرار گرفته است.

 دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: مشارکت سیاسی مردم از اساسی‌ترین مفاهیم در علوم اجتماعی-سیاسی است. شرایط امروز حاکم بر جامعه به‌ویژه شرایط اقتصادی و معیشتی ممکن است در انتخابات ۱۱ اسفند تاثیر بگذارد.

رئوفیان ادامه داد: در آرایش سیاسی جناحین شاهد تکثر در لیست خواهیم بود و طیف‌های سیاسی فعال در دو جناح از یک طرف به رقابت درون جناحی و از طرف دیگر در مصاف با جناح رقیب به مبارزات انتخاباتی خواهند پرداخت که به اعتقاد من شور انتخاباتی پدید خواهد آمد و این خود به مشارکت هرچه بیشتر مردم پای صندوق‌های رای کمک خواهد کرد.

 دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین افزود: اگر شورای نگهبان از ردصلاحیت‌های گسترده بپرهیزد به برگزاری انتخابات کمک می‌کند. جمهوری اسلامی به لحاظ ساختاری متکی بر رای مردم است.

وی اضافه کرد: جمهوری که شکل حکومت است با بیش از ۹۸ درصد رای مردم به‌وجود آمد که نشان‌دهنده حق مردم در تعیین سرنوشت خود است و هیچ حزب و گروه سیاسی نمی‌تواند با تحریم انتخابات مردم را از این حق محروم سازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۸:۰۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۲
جالبه که مردم ایران میرن دلار و طلا میخرند و میشینند به انتظار و دعا میکنن که قیمت بره بالا. و بعد از اینکه کم کم رفت بالا همون سودی که کردن و میان میدن به اجنتسی که با دلار گرون شده و بعد میکنن خدا لعنت کنه باعث و بانی گرونی ها رو بعدش هم کلی فهش میدن که این چه کشوریه ... این چه دولتیه ... همه بالا دستیا و مسئولا دزدن و الی ماشاء الله ...
آخرین اخبار