اجازه ویژه به استادان دانشگاه برای جذب دانشجویان بورسیه

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اجازه ویژه به اساتید دانشگاه در زمینه جذب دانشجویان بورسیه خبر داد.

امسال وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری بنیاد ملی نخبگان از طریق آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ پذیرش بورسیه صنعتی دانشجویان را آغاز کرده است.

داوطلبانی که در آزمون سراسری امسال رتبه زیر ۲ هزار کسب کرده‌اند یا در زمره ۱۰ درصد آزمون در هر استان قرار دارند، توانستند از طریق انتخاب رشته در این بورس‌های تحصیلی شرکت کنند و از مزایای طرح بورسیه صنعتی همزمان با تحصیل بهره‌مند شوند.

طرح بورسیه صنعتی با هدف شناسایی، هدایت و توانمند سازی، جذب و نگهداشت سرمایه‌های انسانی نخبه و باهوش در واحد‌های اقتصادی کشور و همچنین آموزش مهارت‌های مورد نیاز و مرتبط با نیاز‌های واحد‌های اقتصادی به دانشجویان با استعداد، ارتقای توانمندی‌های عملی و فنی استعداد‌های برتر به شیوه ارتباط پیوسته آن‌ها با واحد‌های اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های جامعه نخبگانی برای بالا بردن سطح فعالیت‌های واحد‌های اقتصادی، برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات وفناوری در رابطه با پذیرش دانشجویان بورسیه گفت: پذیرش دانشجویان بورسیه (بورسی) با همکاری سایپا و انرژی اتمی و آموزش و پرورش است، دانشجویان بورسیه از رتبه‌های برتر کشوری هستند.

وی افزود: دانشجویان بورسیه حقوق نیز دریافت می‌کنند و در فصل تابستان دانشجویان نیز با سازمان‌هایی از جمله سایپا و صنعت، انرژی اتمی کارورزی داشته باشند که در حین تحصیل آماده باشند با محیطی که در آن قرار است، کار کنند.

زلفی‌گل گفت: ما اجازه ویژه‌ای به استادان دانشگاه‌ها داده‌ایم تا آن‌هایی که در راستای نیاز‌های جامعه که در سامانه نان ثبت شده است، دانشجو پذیرش کنند، اگر استاد دانشگاه بر اساس همان نیاز پایان‌نامه و پروپزال دانشجوی کارشناسی ارشد یا رساله دکتری تالیف کردند و طرح در گروه دانشکده تصویب شد، آن استاد دانشگاه در آینده تعیین می‌کند که به چه تعداد دانشجوی دکتری و ارشد نیاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار