نمایش تمبر‌های تاریخ مشترک ایران و افغانستان

تمبر‌های تاریخ مشترک ایران و افغانستان در موزه حرم رضوی بزودی به نمایش در می‌آید.

مسئول گنجینه سکه و تمبر موزه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: در پی اقدام نیک بانوی مسلمان آمریکایی درنمایش تمبر‌های تاریخ مشترک ایران و افغانستان در موزه حرم رضوی و اهدای مجموعه کم نظیر از تمبر‌های پستی افغانستان به این گنجینه، این مجموعه نفیس به زودی برای بازدید علاقه‌مندان و پژوهشگران تاریخ پست افغانستان در گنجینه رضوی به نمایش گذاشته خواهد شد.

یزدی نژاد افزود: فاطمه بیگم چندی پیش این مجموعه کم نظیر از تمبر‌های پستی افغانستان را که بیش از هزار و پانصد قطعه آن به شکل ورق است به گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

در این مجموعه اهدایی تمبر‌های تاریخ مشترک ایران و افغانستان و همچنین تمبر‌های مجسمه بودا در بامیان که قبل از تخریب و بعد تخریب منتشر شده است در این مجموعه وجود دارد.

وی گفت: هم اکنون در موزه آستان قدس رضوی، مسکوکات، تمبر و اسکناس‌های دوره‌های مختلف افغانستان در گنجینه سکه و تمبر نگهداری می‌شود که بیشتر این آثاررا خود افغانستانی‌ها از نقاط مختلف جهان به موزه حرم رضوی اهدا کرده اند.

 

مسئول گنجینه سکه و تمبر موزه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: ایران و افغانستان تمبر‌های مشترکی نیز منتشر کرده اند که این آثارنیز در موزه حرم رضوی نگهداری می‌شود.

 

یزدی نژاد افزود: موزه‌های آستان قدس رضوی به عنوان یکی از موزه‌های برتر در عرصه بین‌الملل است که سالانه ده‌ها هزار نفر از آن بازدید می‌کنند.

 

در گنجینه تمبر و این موزه، تمبر‌های بیش از ۳۵۰ کشور و مستعمرات جهان گرد آوری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار