هزار هکتار گیاهان دارویی در دیمزار‌های استان قزوین کشت می‌شود

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از کشت یک هزار هکتار گیاهان دارویی در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان خبر داد.

محمد پیله فروش مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اهمیت کشت گیاهان دارویی دیم در قالب طرح جهش تولید دیمزار‌ها  گفت: این طرح برای دومین سال متوالی است که در استان اجرا و عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در اراضی آیش به عنوان تناوب زارعی کشت می‌شود، افزود: سال گذشته این طرح در استان با سطح زیر کشت ۷۶۵ هکتار اجرا شد که حمایت‌های فنی برای انتخاب محصول و روش کاشت، داشت و برداشت مدنظر قرار گرفت.

پیله فروش اهداف این طرح را افزایش درآمد کشاورزان و افزایش بهره‌وری منابع تولید دانست و گفت: در برنامه کشت قراردادی، راهکار‌هایی در راستای حمایت مالی در نظر گرفته شده به طوری که بخشی از هزینه‌ها از اعتبارات ملی و استانی پرداخت می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: تعدادی از محصولات پیشنهاد شده در این طرح به صورت الگویی در سایت‌های پیش بینی شده اجرا خواهد شد که به عنوان نمونه‌های الگویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار