پاد: کشتار فجیع در غزه هتک حرمت ارزش‌های انسانی است

دستیار رئیس‌ جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی، کشتار فجیع مردم غزه طی هفته‌های اخیر را هتک حرمت تمام مفاهیم ارزش‌های انسانی دانست.

«سکینه سادات پاد» دستیار رئیس‌ جمهور روز دوشنبه در دومین جلسه از سلسله جلسات حقوق و آزادی‌های اجتماعی با تمرکز بر حق برپایی اجتماعات که با حضور برخی استادان دانشگاه در اندیشگاه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد، گفت: جنایات جنگی چند هفته اخیر در غزه و کشتار فجیع زنان و کودکان مظلوم و بی‌دفاع فلسطینی یک تهاجم علیه حقوق بین‌الملل و هتک حرمت مفاهیم ارزشی انسانی است.

دستیار رئیس‌ جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی افزود: یکی از ماموریت‌های من به‌ عنوان دستیار رئیس جمهور، شناخت این جایگاه، دفاع از آزادی بیان، آزادی برپایی اجتماعات و حریم خصوصی برگرفته از قانون اساسی مترقی ایران اسلامی است.

پاد ادامه داد: جنس پیگیری و مطالبه حق از سوی من آنقدر درونی و بخشی از هویتم شده است که رئیس‌جمهور این ماموریت را به من داد و برای نخستین بار در دولت سیزدهم این حکم صادر شد؛ بنابراین جایگاه دستیاری رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی اجتماعی به عنوان سمتی تازه تاسیس باعث شد رئیس‌ جمهور برای نخستین بار بخشی از مسئولیت خود در پیگیری اجرای قانون اساسی را که مربوط به حقوق ملت بود را به فردی دیگر تفویض کند.

وی افزود: اگر چه رئیس‌ جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است، اما اینکه تصمیم بگیرند به طور جدی و واقعی وارد فاز اجرای اصولی از قانون اساسی شوند قابل توجه است.

دستیار رئیس‌ جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: یکی از مباحث مهم برای رئیس جمهور، برپایی اجتماعات و حقوق مادی و معنوی زنان و حریم خصوصی و دفاع از ملت ایران در مجامع داخلی بین المللی است و به همین دلیل چنین جایگاهی را در کابینه خود تعریف کرده که بی‌سابقه است.

پاد در این نشست پس از استماع نظرات استادان حقوق درباره تدوین لایحه برپایی اجتماعات و اصل ٢٧ قانون اساسی خطاب به آن‌ها گفت: به طور واقعی تکثر آرا را قبول دارم و تضارب آرا در نظرات رئیس جمهور اثرگذار است و رویکرد دولت هم به رسمیت شناختن تکثر است.

دستیار رئیس‌ جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: موارد مطرح شده توسط اساتید دقیق و کارشناسی بود و ما هم برای ارتقای این طرح یا لایحه فرصت داریم و اگر نظراتی باشد قطعا استفاده خواهیم کرد و این جلسات ادامه دارد که در نشست بعدی با جامعه شناسان این موضوع را به بحث خواهیم گذاشت تا نظرات آن‌ها را داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار