احیا و فعال شدن واحد‌های راکد و نیمه فعال استان همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان از احیای واحد‌های نیمه فعال و راکد در راستای اشتغالزایی خبر داد.

رضا بهراملو با بیان اینکه هدف از سفر‌های شهرستانی شناسایی واحد‌های مشکل دار است تا رشد تولید محقق شود گفت: برخی واحد‌های تولیدی مشکل مشترک دارند که در دیدار‌های مردمی به نمایندگی از تولیدکنندگان بررسی و پیگیری می‌شود. 

او با اشاره به اینکه دوره اول سفر‌های شهرستانی مشکلات احصا و یک کتابچه به عنوان نقشه راه تهیه شد، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت واحد‌های نیمه‌فعال و راکد در اولویت است چراکه اشتغالزایی و امیدآفرینی به همراه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: بکارگیری سرمایه‌های راکد کشور گامی است در راستای رشد تولید و ایجاد اشتغالزایی از همین رو تداوم کار را با جدیت دنبال می‌کنیم.

بهراملو گفت: احیای واحد‌های نیمه فعال و راکد، در دو گام تعریف می‌شود به طوری که گام نخست شناسایی مشکلات و گام دوم رفع موانع و بررسی مشکلات است. 

او با تاکید بر اینکه احیا، افزایش ظرفیت و ارتقای ۷۶ واحد‌های تولیدی در استان نشان از هم افزایی و همراهی مجوعه بزرگ جهاد کشاورزی استان دارد گفت: برخی از مشکلات موجود از گذشته به ارث رسیده است 

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان شهرستان ملایر در بخش دیگر با بیان اینکه حل مشکلات واحد‌های تولیدی کشاورزی شهرستان ملایر در دستور کار است گفت: ۲۵ درصد از اراضی شهرستان باغات است که نیمی از این میزان به باغات انگور اختصاص دارد بنابراین باید ویژه دیده شود. 

بهراملو در پایان به شمار واحد‌های صنایع تبدیلی استان گریز زد و گفت: ۳۷۰ واحد صنایع تبدیلی در استان ایجاد شده که ۱۳۵ مورد از آن در ملایر مستقر شده اگرچه ۲۴۰ واحد صنایع تبدیلی در استان با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد و ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حال اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.