بیش از ۸۰ درصد محصولات زراعی پاییزه در آذربایجان‌غربی کشت شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۸۰ درصد محصولات پاییزه استان کشت شده که عمده این محصولات گندم، جو و کلزا بوده است.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۸۰ درصد محصولات پاییزه استان کشت شده و زارعان گندم‌کار، توصیه‌های کودی کارشناسان را در مزارع تا مدت زمان باقی مانده از کشت، رعایت کنند.

وی اضافه کرد: با چهار هزار و ۳۰۰ هکتار کلزای کشت شده در سال‌جاری جهادکشاورزی به تعهدات خود عمل کرده و در تأمین بذر اصلاح شده نیز استقبال بی نظیری از سوی کشاورزان انجام شده است.

شهبازی ادامه داد: طی کشت پاییزه امسال ۲۰ هزار تن بذر اصلاح شده غلات که مورد تأیید محققان مرکز تحقیقات کشاورزی است در زمین‌های استان مورد استفاده کشاورزان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طبق پیش بینی‌ها انتظار پاییز پر بارش داریم، گفت: در محصول گندم در سال زراعی گذشته، با ۶۸۳ هزار تن خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص دادیم و این رکورد خرید بی نظیر بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در صورت فراهم بودن شرایط اقلیمی امیدواریم رکوردشکنی مجدد را در سال زراعی شاهد باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.