واکنش طالبان نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه

معین سیاسی وزارت امور خارجه طالبان می‌گوید که جنایت ضد بشری اسرائیل در نوار غزه نتیجه عدم اتحاد کشور‌های اسلامی است

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان امروز در صفحه اکس خود نوشته که شیر محمد عباس استانکزی، معین سیاسی این گروه با هیأت مؤسسه خیریه ترکیه در کابل دیدار کرده است.

استانکزی در این دیدار گفت که همه مؤمنان با هم برادر‌اند و تفرقه بین مسلمانان هیچ خیری ندارد، امروز ما و شما به چشم خود می‌بینیم که اسرائيل در غزه جنایت می‌کند اما اگر کشور‌های اسلامی یک قوه واحد می‌بودند هیچ‌گاه به فلسطین و دیگر کشور‌های اسلامی تجاوز صورت نمی‌گرفت.

سیاسی وزارت امور خارجه طالبان می‌گوید که جنایت ضد بشری اسرائیل در نوار غزه نتیجه عدم اتحاد کشور‌های اسلامی است.

وی گفت که افغانستان به تازگی از نیم قرن جنگ بیرون آمده و در جریان این جنگ‌ها زیرساخت‌های اقتصادی و سرمایه‌های ملی ما از بین رفته است بنابراین نهاد‌های خیریه‌های مانند شما می‌توانند خدمات خود را با اطمینان انجام دهند و ما متعهد به همه نوع همکاری با آنها هستیم.

هیأت مؤسسه خیریه ترکیه در این دیدار گفتند که بر اساس برادری اسلامی با افغانستانی ها رابطه نزدیک داریم، بر این اساس آماده هر نوع همکاری و کمک هستیم.

پیش از این نیز طالبان در بیانیه ای که توسط ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در شبکه های اجتماعی منتشر شده اعلام کرد: طالبان این جنایت بزرگ انسانی را به شدیدترین وجه محکوم می‌کند.

برچسب ها: طالبان ، فلسطین ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار