اعتبارات ابلاغی آذربایجان شرقی نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافت

سرپرست معاونت هماهنگی امور برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: اعتبارات ابلاغی سال ۱۴۰۲ استان نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ درصد افزایش دارد.

علی فرجی سرپرست معاونت هماهنگی امور برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سهم اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان از اعتبارات متناظر در کشور حدود ۳.۳۵ درصد است، گفت: این اعتبارات در قالب ۲۴۶ طرح و یک هزار و ۲۹ پروژه با دستگاه‌های اجرایی مبادله شده است.

وی گفت: حدود ۲۴.۷ درصد اعتبارات سال ۱۴۰۲ در فصل حمل و نقل جهت احداث، توسعه و آسفالت راه‌های استان توزیع شده و پس از آن فصول آب و فاضلاب با سهم ۱۰درصدی، آموزش و پرورش عمومی ۸.۱درصدی، ورزش و تفریحات سهم ۷.۳درصدی، کشاورزی و منابع طبیعی سهم ۷.۲درصدی و توسعه و خدمات شهری و روستایی و عشایری سهم ۶.۵درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فرجی اضافه کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به آذربایجان شرقی در سال جاری، تعداد ۷۸ مصوبه با اعتبار ۱۰۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف برای ۳ سال تصویب شد.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۵ مصوبه از مجموع مصوبات بدون بارمالی و تنها در قالب صدور مجوز یا تکالیف برای دستگاه‌های اجرایی بوده است، ادامه داد: در ترکیب منابع اعتباری مصوبات سفر دوم، سهم بالاتر تعهدات مربوط به تامین مالی از تسیهلات (۲۴درصد)، سازمان برنامه و بودجه کشور (۲۰درصد) و منابع حاصل از مولدسازی (۱۸درصد) است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خاطرنشان کرد: بیشترین اعتبارات مصوب مربوط به فصل بهداشت و درمان با سهم ۴۰درصد و با هشت مصوبه و پس از آن بالاترین سهم‌ها فصل حمل و نقل با ۲۹درصد و با ۲۹ مصوبه، فصل آموزش و پرورش عمومی با ۱۳درصد و ۶ مصوبه، فصل منابع آب با سهم ۳.۸ درصد و ۲ مصوبه و فصل آب و فاضلاب با ۳.۳ درصد و سه مصوبه اختصاص دارد.

فرجی میزان اعتبار مصوب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای آذربایجان شرقی در سالجاری را ۲۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

برچسب ها: اعتبارات ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.