واکنش طالبان نسبت به اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی در پاکستان

طالبان در بیانیه‌ای از پاکستان خواست تا از اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی خودداری کنند و جان و مال آنها حفظ شود.

طالبان با انتشار بیانیه‌ای به اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستان واکنش نشان داد و این کشور را به خویشتنداری دعوت کرد.

در بیانیه ۸ ماده‌ای طالبان آمده است که از تمام کشورها که در بیش از چهل سال به افغانستانی ها پناه دادند ضمن تشکر می‌خواهیم که افغانستانی ها را به زور و بدون آمادگی اخراج نکنند و پناهجویان افغانستانی در کشورهای میزبان مشکلاتی برای امنیت آنها ایجاد نکرده‌اند و در بی ثباتی نیز دست ندارند.

همچنین در این بیانیه آمده است که از کشورهای همسایه می‌خواهیم که با در نظر داشت اصل اخوت اسلامی با پناهجویان افغانستانی برخورد انجام دهند و از کشورهایی که پناهجویان را به اجبار اخراج می‌کنند می‌خواهیم که اموال، پول و مالکیت آنها را از پناهجویان نگیرند و شرایط ناعادلانه و غیر منصفانه در این زمینه وضع نکنند.

همچنین در این بیانیه طالبان از سرمایه گذاران و تاجران افغانستانی حواسته است که برای رسیدگی به مشکلات پناهجویان که از سایر کشورها بنابر چالش‌های اخیر و مواضع بعضی از کشورها مجبور به بازگشت می‌شوند، هماهنگ با کمیسیون عالی، در انتقال، اسکان، مداوا و دیگر زمینه‌ها همکاری کنند و تمام مسئولین در راستای خدمات رسانی به پناهجویان بازگشته از دیگر کشورها کار کنند.

طالبان دراین بیانیه اعلام کرده است که افغانستانی‌هایی که به خاطر مسائل سیاسی از کشور خارج شده‌اند نیز اطمینان می‌دهیم بار دیگر بازگردند و زندگی آرامی را از سر بگیرند.

این بیانیه درحالی منتشر شده است که امروز اول نوامبر مهلت پاکستان به پناهجویان افغانستانی پایان می‌یابد و پلیس این کشور در صورت عدم خروج این پناهجویان دست به بازداشت گسترده می‌زند.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.