در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ایجاد ٣ هزار فضاى پارک جدید در پایتخت/ مشکل ترافیک با احداث پارکینگ حل نمى شود!

رئیس کمیسیون حمل و نقل شوراى شهر تهران گفت: در مناطق مختلف تهران حدود ٣ هزار فضا براى پارک خودرو‌ها در دست ساخت است.

سيدجعفر تشكرى هاشمى، رئیس كميسيون حمل و نقل شوراى اسلامى شهر تهران در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان با توجه به حضور بيش از حد خودروها در سطح شهر تهران و ظرفيت كم پاركينگ در معابر، اظهار كرد: متاسفانه پليس راهور و برخى همكاران ما در شوراى شهر بارها اعلام كردند كه پايتخت ظرفيت اين حجم از خودرو را ندارد و اين خودروها با مشكل جاى پارك روبرو هستند؛ پاركينگ هاى فعلى هم تعدادشان كافى نيست و به يك معضل تبديل شده است.

وى تاكيد كرد: ساخت تعدادى پاركينگ عمومى جديد در تهران در حال انجام است و همچنين با توجه به يكى از مصوبه هاى شورا در مناطق مختلف تهران حدود ٣ هزار فضا براى پارك خودروها در دست ساخت است يعنى ٣ هزار فضا و مكان براى پارك خودروها اضافه مى‌شود كه اقدام موثر و مفيدى است.

رئيس كميسيون حمل و نقل شوراى شهر تهران بيان كرد: اما متاسفانه بايد گفت كه حتى اگر پاركينگ هم در تهران احداث شود و يا جاى پارك جديد هم براى خودروها لحاظ شود، باز هم ترافيك پايتخت رفع نمى شود و تنها راهكار اين مشكل توسعه حمل و نقل عمومى و هوشمندسازى شبكه ها و معابر شهرى است.

تشكرى هاشمى يادآور شد: ما به تحول عظيم در حوزه حمل و نقل عمومى نياز داريم و مشكلمان با اقدامات چنين مدلى حل نخواهد شد، بايد فكرى اساسى كرد تا حمل و نقل شهرى نفس تازه‌اى بكشد و مردم رضايت كامل داشته باشند.

رئيس كميسيون حمل و نقل شوراى شهر تهران خاطرنشان كرد: مسئله مهم در پاركينگ هاى تهران، وجود سيستم اطفاء حريق و ايمنى است كه بايد تمامى پاركينگ‌ها به آن مجهز باشند، اگر مالك پاركينگ عمومى اين كار را انجام نداده جرم است و هرچه سريعتر بايد به سيستم ايمنى تجهيز شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار