رئیس اداره ایمنی حریم راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه از ۴۷۵ چراغ چشمک‌زن و ۷۹ کیلومترروشنایی در محور‌های استان نگهداری می‌شود.

فریدون پیشکار اظهار داشت: پارسال، ۱۳ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی و مصوب شد که هفت نقطه از آن‌ها شامل گودار کپک، پیچ محور هارونی به سودجان، قبل از پل زیرگذر کمربندی سامان، روبروی زندان واقع درورودی فرخشهر، پیچ یالانچی واقع در سامان، محور شمس‌آباد به خراجی و سه‌راهی امام قیس توسط اداره ابنیه فنی و ایمنی و حریم راه با اقداماتی از قبیل نصب تابلو، نیوجرسی، چراغ چشمک‌زن، خط‌کشی، ترانشه‌برداری و اجرای شیار لرزنده آشکار سازی شده است.

وی افزود: شش نقطه دیگر نیازبه آشکار سازی ندارند بلکه مطالعه و طراحی لازم دارد که توسط اداره ابنیه فنی دردست پیگیری و اقدام است.

پیشکار با بیان اینکه جهت اجرای نقوش در سطح سرعت‌گاه‌ها نیز قرارداد منعقد شده که به زودی اجرامی‌شود، اضافه کرد: نیوجرسی‌های نصب شده در شش ماهه نخست امسال ۹.۵ کیلومتر است هچنین نصب تابلو‌های ضروری در نقاط حادثه‌خیز و حفاظ‌های حاشیه راه در دست بررسی و اقدام است.


بیشتر بخوانید


وی به تماس‌های مردمی در خصوص عدم خط‌کشی دربرخی محور‌ها اشاره کرد و بیان داشت: درخواست مردم خواسته به حق و به جایی است، اما عملیات خط‌کشی براساس محدودیت‌های مالی و اولویت‌بندی محور‌ها هرساله انجام می‌شود.

پیشکار گفت: طی شش ماه نخست سال هزار و ۱۵۰ کیلومتر خط‌کشی با ۲۳ میلیارد تومان اعتبار در محور‌های استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از شن ونمک درطول سال عمر خط‌کشی را کاهش می‌دهد، بیان داشت: بارش‌های هرساله که طی سه تا پنج ماه در این استان رخ می‌دهد و انجام عملیات تیغ‌زنی و شن و نمک پاشی باعث کاهش عمر مفید خط‌کشی می‌شود و احیای هر ساله طول محور‌ها به ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

پیشکار با بیان اینکه سالانه از ۴۷۵ چراغ چشمک‌زن درکل محور‌ها نگهداری می‌شود، بیان داشت: همچنین سالانه از ۷۹ کیلومترروشنایی درکل محور‌های استان نگهداری می‌شود که ۱۱ کیلومتراز این مقدارروشنایی تونل می‌باشد.

وی ادامه داد: اکیپ‌های راهداری هر شهرستان روزانه از محور‌ها بازدید می‌کنند و چنانچه محوری نیاز به اصلاح تابلو، حفاظ فلزی، چراغ چشمک‌زن و... داشته باشد توسط پیمانکار و نیرو‌های راهداری انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.