تنگنای بلینکن در خاورمیانه؛ فشار‌ها برای آتش‌بس در غزه وتداوم حمایت‌ها از جنایات اسرائیل

رسانه‌های غربی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه آمریکا به خاورمیانه، تأکید کردند که واشنگتن به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی و فشار کشور‌های عربی برای آتش‌بس، اکنون در تنگنایی بین المللی قرار گرفته است.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» معتقد است که سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به خاورمیانه، در تنگنا قرار گرفتن واشنگتن را برجسته کرده است، چراکه از طرفی با خشم بین‌المللی به خاطر تعداد بسیار زیاد شهدای فلسطینی روبه روست و از طرف دیگر می‌خواهد به حمایت قاطع خود از اشغالگری اسرائیل ادامه دهد.

روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" نیز گزارش داد که بلینکن با فشار شدید متحدان منطقه‌ای خود برای آتش بس فوری در غزه روبرو شده است.

این روزنامه تأکید کرد که این موضوع بیانگر وجود یک شکاف بزرگ یه دلیل حمایت آمریکا از اسرائیل و خشم پایتخت‌های عربی است، زیرا انتظار می‌رفت که بلینکن با دیپلمات‌های عرب درباره آینده غزه پس از پایان جنگ صحبت کند، اما ایمن الصفدی، همتای اردنی او این موضوع را نپذیرفت و صریحاً تأکید کرد که هنوز برای این موضوع زود است.

فاینشنال تایمز به نقل از یک مقام آگاه عرب توضیح داد: رهبران عرب خواهان پیشرفت در آتش‌بس و ارائه کمک‌های بشردوستانه بیشتر قبل از نشست ریاض در هفته آینده هستند.

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ نیز گزارش داده است که بین مقامات عرب و بلینکن در مورد آتش‌بس اختلاف وجود دارد.

همزمان، یک منبع دولتی عراقی به المیادین گفته است که وزیر امور خارجه آمریکا امروز یکشنبه به منظور گفتگو درباره تحولات منطقه به طور رسمی به بغداد، پایتخت این کشور سفر خواهد کرد. 

این منبع افزود که بلینکن در بغداد با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و فواد حسین وزیر امور خارجه این کشور دیدار خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد مددی
۱۳:۵۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
الان زمان انست که گوش بلینکن و بایدن کشیده شود واین موضوع با اتحاد کشورهای اسلامی اتفاق میاتد بنده حقیر آمادگی حضور فیزیکی در غزه را دارم اگر میسر باشد هر ان آماده ام
آخرین اخبار