بهره‌گیری از توانمندی دانش‌بنیان‌ها با هدف رفع نیاز‌های صنعت برق

معاون وزیر نیرو گفت: با هدف افزایش ارتباط مراکز علمی و صنعت برق جشنواره و فن بازار برگزار خواهد شد.

همایون حائزی معاون وزیر نیرو با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره و فن بازار صنعت برق گفت: در بیست و سومین نمایشگاه صنعت برق کشور شاهد یک ابتکار جدید به عنوان جشنواره و فن بازار هستیم که امیدواریم منجر به استفاده از دانشگاه‌ها و مراکز علمی در صنعت برق منجر شود.

او ادامه داد: نمایشگاه برق امسال با ۴۷۴ شرکت داخلی و ۱۱۰ شرکت خارجی تشکیل می‌شود که نسبت به نمایشگاه سال گذشته از لحاظ کمی افزایش قابل ملاحظه داشته است. برای نخستین بار جشنواره و فن بازار صنعت برق با هدف تقویت ارتباط صنعت برق با مراکز علمی و دانشگاهی رونمایی می‌شود و در این رویداد محصولاتی که توسط شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی در جهت نیاز‌های صنعت برق ایجاد شده ارائه می‌شود.

به گفته معاون وزیر نیرو، ۶۹۵ محصول از ۶۲۶ شرکت دانش بنیان و مراکز علمی ارائه شد که با بررسی‌های کمیته داوری در نهایت ۴۱۰ محصول نوآورانه در نمایشگاه عرضه می‌شوند.

او در خصوص ارتباط صنعت برق و دانشگاه گفت: اینکه چگونه از نگاه مراکز علمی در صنعت برق استفاده کنیم، نقطه عطفی است که در نمایشگاه صنعت برق امسال کلید می‌خورد. این مقدمه‌ای برای تجاری سازی محصولات خواهد بود. در کنار ارائه محصولات شرکت‌های داخلی، یک رویداد ایده پردازی دانش بنیان هم شکل می‌گیرد. یک طرف محصولات صنایع پشتیبان را خواهیم داشت، اما با دعوت از مراکز علمی و دانشگاهی بیش از هزار دانشجو قرار است بازدید کنند و ایده جدید بگیرند. این رویداد آغازی است که باید حمایت شود و سال به سال نتیجه آن را در صنعت برق کشور شاهد باشیم.

مافی دبیر علمی جشنواره فن بازار و مدیر مرکز رشد وزارت نیرو در این خصوص گفت: مطابق دستور وزیر نیرو، مقرر شد همزمان با نمایشگاه برق امسال جشنواره فن بازار برق هم داشته باشیم. این جشنواره به همرسانی ظرفیت‌های دانش بنیانی کشور و رفع نیاز‌های صنعت برق کشور منجر خواهد شد. به دنبال این هستیم افق‌های جدید صنعت برق به مخاطبین معرفی کنیم. نیاز‌های صنعت برق کشور را به جامعه دانش بنیان معرفی کنیم؛ نیاز‌های کنونی و نیاز‌هایی که در آینده با آن‌ها مواجه خواهیم شد. شبکه برق ما برای هوشمندسازی به فناوری نوین نیاز دارد. توانمندی داخل کشور و واحد‌های علمی‌ها به حدی است که در این حوزه نه تنها برای کشور خود بلکه برای کشور‌های دیگر نیز برنامه داشته باشیم. پس از سال ۱۳۸۹ که قانون حمایت از دانش بنیان‌ها مصوب شد، در حال حاضر ۲ هزار شرکت دانش‌بنیان در حوزه برق و آب فعالیت می‌کنند. ۵۰ پارک علمی داریم و نخبگان زیادی در این حوزه فعالیت میکنند. این ظرفیت عظیم نخبگانی را باید به خدمت صنعت برق بگیرد.

او ادامه داد: ۲۹۰ نیاز فراخوان کردیم و بیش هزار میلیارد تومان بازار برای محصولات فناروانه فراخوان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار