قیومی:

رشد ۱۴۱ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده قابل تحسین است

فرماندار تهران با اشاره به مشکل بافت فرسوده در پایتخت گفت: رشد ۱۴۱ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده در دوره مدیریتی جدید قابل تحسین است.

احمد قیومی فرماندار تهران روز سه شنبه در یکصد و نودمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران توضیح داد: تمامی مسائل تهران در هم تنیده است و بحث بافت فرسوده مهم است و البته امروز شاهد تحول در سازمان نوسازی تهران هستیم اما انتظار داریم که ارائه بسته‌های تشویقی برای نوسازی عملی شود.

وی افزود: رشد ۱۴۱ درصدی صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده تهران قابل تحسین است و از شهرداری تشکر می‌کنیم اما اگر بسته تشویقی ۱۹گانه عملیاتی شود معضل بافت فرسوده را می توانیم به سرانجام برسانیم؛ البته که در برخی مناطق و محلات این موضوع انجام نمی شود و ما این را می دانیم.

فرماندار تهران با قدردانی از شورا برای اختصاص بودجه خوب برای زنان سرپرست خانوار، گفت: پیگیری ثبت ملی روز و هفته تهران در تقویم اتفاق مبارکی بود که قابل تحسین است.

وی ادامه داد: بحث انتخابات و شرایط خاص روز و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت بحث مفصلی است؛ هیات های اجرایی در فرمانداری تهران مشغول بررسی صلاحیت هستند اما برای بحث انتخابات باید جلسه ای ویژه با شورا برگزار شود.

قیومی با تاکید بر اینکه مسائل تهران بسیار زیاد و پیچیده است و این ترکیبی بودن ها و پیچیده بودن مسائل نگاه جامع و همه جانبه بین تمامی دستگاه های دولتی و مدیریت شهری را می طلبد، گفت: به عنوان نماینده دولت در اینجا آمادگی خود را برای هم افزایی با شما اعلام می کنم.

وی ادامه داد: با توجه به حضور خرده فرهنگ ها، حاشیه نشینی و ...‌. اجرای طرح های فرهنگی و اجتماعی در ۲ سطح کاملا متفاوت باید در دستور کار باشد؛ رویدادهای فرهنگی و اجتماعی در تهران جنبه ملی و اثرگذاری کشوری دارد که باید جداگانه تعریف شود اما چیزی که اثرگذارتر خواهد بود این است که اجرهای فرهنگی و اجتماعی در محلات تهران باید در دستور کار قرار گیرد.

قیومی افزود: این اثرگذاری در هفته اول فرهنگی تهران نمود و بروز پیدا کرد و بیش از هزار برنامه توسط گردشگری و میراث و انتقال خون و دیگر دستگاه ها و نهادها اجرا شد.

فرماندار تهران تاکید کرد: باید تمامی دستگاه ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی محلات شهر تهران ورود کنند و البته استمرار این ماجرا بسیار مهم است و این مهم با مشارکت سازمان های مردم نهاد اثرگذارتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: ارکان محله برای این امر مهم است و مهمترین پایگاه های فرهنگی و اجتماعی، مساجد هستند؛ ضرورت این مسائل با نیاز روز جامعه از نونهالان تا کهنسالان باید در دستور کار باشد و برنامه ریزی شود.

قیومی گفت: کلان نگری یک سری اشتراکات دارد اما اگر بخواهیم خاص تر ببینیم باید به محلات برویم، جالب اینکه مسائل داخل محلات تهران با هم متفاوت است و تمامی دستگاه ها دست به دست هم باید به کمک بیایند.

فرماندار تهران در ادامه به اشاره به اینکه حضور فعال و پویای کمیسیون های شهر تهران مهم بوده از سوی دیگر مدیریت بحران در شهر تهران از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در این حوزه مراقبت از تعرض به حریم گسل ها، مترو، نهرها و قنوات مهم است؛ هرچند که در این دوره کمترین مورد را در این باره داشته ایم.

وی افزود: صدور مجوزها در این حریم ها باعث ایجاد حقوق مکتسبه می شود و ما را دچار دردسر می کند.

قیومی با بیان اینکه در تهران فقط ترافیک و آلودگی هوا را به واسطه حمل و نقل و تردد خودرو نداریم بلکه گازهای پسماند هم در این امر موثر است؛ گفت: در کارگروه پسماند این موضوع را بررسی و موارد از پسماندسوزی تا زباله گردی را به مدیرعامل پسماند اعلام کردیم.

حفظ حریم تهران در بیش از یک سال گذشته

فرماندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت حفظ حریم تهران، گفت: از حریم شهر تهران در یکسال و اندی اخیر واقعا مراقبت و نگهداری شد و اگر این مراقبت نبود تا الان ساخت و سازهای زیادی انجام شده بود؛ قانون تقسیمات کشوری مرزها و حریم ها و شهرها را مشخص کرده است.

وی افزود: در سال ۱۳۸۶ حریم شهر تهران با ۲۲ شهر و ۷ شهرستان مشخص شد که اختلافاتی را پدید آورده است؛ سه هفته با استاندار و شهردار تهران جلسه ای داشتیم و آنجا کارگروهی تشکیل شد که یکبار برای همیشه مشکل حریم تهران حل شود.

به گفته قیومی، می توان به این موضوع امیدوار بود و اعتقاد داریم که حریم شهر تهران را باید مراقبت کرد؛ بجز حریم های خاص گاهی برای روستاهای تهران دغدغه مندی ایجاد می کنیم؛ تعرضی به روستاها در این دولت نداشتیم و هرچه بوده از قبل بوده است.

وی افزود: مرتضی گرد را مثال می زنند اما ما می گوییم بروید خلازیر را ببیند که چقدر خوب مدیریت شده است.

قیومی در سخنان خود در جمع اعضای شورای شهر، گریزی هم به بازار تهران زد و گفت: در کمیسیون صنفی در این باره بحث و بررسی و تدوینی صورت گرفت که باید ساماندهی این موضوع در دستور کار قرار گیرد چراکه برخی صنوف در بازار خطرناک است و باید به شهرک های صنعتی اطراف منتقل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار