مرکز بهداشت میاندوآب:

سگ‌های ولگرد باید هرچه سریع‌تر از سطح شهر جمع‌آوری شوند

عضو شورای شهر و رئیس مرکز بهداشت میاندوآب گفت: شهرداری اقدام عاجلی در خصوص جمع‌آوری و کنترل سگ‌های ولگرد در میاندوآب انجام دهد.

فیروز تقوی عضو شورای شهر و رئیس مرکز بهداشت میاندوآب در جلسه شورای شهر با بیان اینکه مدتی است موضوع سگ‌های ولگرد در فضای مجازی و حقیقی مطرح شده، گفت: جمعیت سگ‌های ولگرد روزبه‌روز در حال افزایش بوده و میاندوآب هم از این موضوع مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه وجود سگ‌های بلاصاحب سلامت و محیط‌زیست را تهدید می‌کند، افزود: ابتلا به بیماری هاری یکی از مشکلات در این زمینه بوده و از این‌رو کنترل و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد امری ضروری است.

تقوی با تأکید بر اقدام عاجل و فوری برای مقابله با معضل سگ‌های ولگرد، گفت: شهرداری اقدام عاجلی در خصوص جمع‌آوری و کنترل سگ‌های ولگرد در میاندوآب انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار سالانه تا ۲۰ نفر در کشور براثر بیماری هاری جان خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: باید اقدامات لازم و پیشگیرانه در زمینه مقابله با سگ‌های ولگرد صورت بگیرد.

این عضو شورای شهر میاندوآب بیان کرد: در این زمینه مشارکت عمومی و تعهد و هماهنگی سازمان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید اقدامات پیشگیرانه انجام گیرد.

رئیس مرکز بهداشت میاندوآب با اشاره به اینکه همه ارگان‌ها و نهاد‌های متولی باید در این زمینه دست‌به‌دست هم دهند، گفت: اگر اقدام عاجل صورت نگیرد در آن صورت نیروی انسانی متحمل هزینه خواهد شد.

وی با تأکید بر حل سریع مکان جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، افزود: مدیریت وضعیت پسماند شهری و سطل زباله‌ها و کاهش منابع تغذیه سگ‌ها ولگرد در این زمینه می‌تواند مثمرثمر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.