امسال الگوی کشت بر اساس برش ابلاغی در استان قزوین اجرا می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: درسال زراعی جدید سطح زیرکشت محصولات کشاورزی بر اساس الگوی کشت برنامه ریزی خواهد شد.

محمد حسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در جلسه کاهش اثرات فرو نشست دشت قزوین گفت: موضوع آب و کشاورزی فرا بخشی است و برای پیشبرد اهداف الگوی کشت همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی لازم و ضروری خواهد بود.

عطایی افزود: در این راستا با یک برنامه مدون می‌توان کشت‌های تابستانه را با یک الگوی کشت مناسب کاهش داد.

وی اضافه کرد: اجرای روش‌های نوین در کشت محصولات زراعی و باغی، کشت محصولات جدید کم آب بر، استفاده از ارقام مقام و پر بازده از جمله اقدامات موثر در الگوی کشت است.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: برای مقابله با فرو نشست بایستی مصرف آب از سفره‌های زیر زمینی را کاهش داد.

عطایی گفت: شاخص کلیدی برای توسعه استان ارائه شده که در این شاخص راندمان تولید محصول بدون افزایش سطح زیر کشت و با حفظ منابع زیر زمینی تهیه شده است.

وی گفت: الگوی کشت تا به اجرا بهره وری کامل برسد نیاز به یک برنامه زمانبندی بلند مدت دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با افزایش بهره وری، اجرای سیستم و ... توانستیم با وجود کاهش منابع آبی، پایداری تولید در استان را حفط کنیم.

عطایی افزود: برای برون از این وضعیت یکی از راه‌های مهم سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را افزایش داد تا بهره وری در بخش کشاورزی را بالا برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.