محبی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت می‌تواند بدهی به صندوق‌های بازنشستگی را به‌طور مستقیم به بازنشستگان پرداخت کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت بدهی‌هایی که به صندوق‌های بازنشستگی دارد را می‌تواند به‌طور مستقیم به بازنشستگان پرداخت کند.

بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از مسائل مهم و از ضروریات است، چون به‌دلیل مشکلاتی که در صندوق‌های بازنشستگی از گذشته برایشان به‌وجود آمده هر دولتی که آمده به نحوی دست در جیب صندوق‌ها برده و یا مدیریت ضعیفش منجر به مشکلاتی در حوزه صندوق‌ها شده و صندوق‌ها نتوانستند متناسب با تورم از بازنشستگان حمایت کنند و سوال اینجاست که بازنشسته ما این وسط چه تقصیری دارد.

وی اظهار کرد: دولت سیزدهم وارث ناترازی‌های بزرگ در کشور است، اما ما به‌عنوان مجلس با مجموعه دولت باید تلاش کنیم که این مسئله را حل کنیم که حل این مسئله از آن مباحث مهمی است که هم دولت و هم مجلس به آن می‌پردازد.

نماینده مردم شهر‌های جغتای، جوین و سبزوار در مجلس بیان کرد: نظر متخصصین این است که دولت بدهی‌هایی به صندوق‌های بازنشستگی دارد اگر قرار است این بدهی‌ها پرداخت شود باید آن را در قالب حقوق به‌طور مستقیم به بازنشستگان پرداخت شود و ما بتوانیم قسمتی از گرفتاری‌هایی که برای بازتشستگان به‌وجود آمده را جبران کنیم.

محبی نجم‌آبادی اظهار کرد: راه‌های دیگری هم در درازمدت برای حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی وجود دارد. معتقدم دولت باید استارت آن را از سال اول می‌زد و الان داریم بحث می‌کنیم که چقدر در توان دولت باید باشد تا بتواند جبران مافات کند و شرایط بهتری را بازنشستگان ایجاد کند ضمن اینکه تعریف رفاهیات و کمک‌های غیرنقدی هم می‌تواند به‌صورت جدی در دستورکار قرار گیرد که بتوانیم مشکلات بازنشستگان را حل کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: دعوا بر سر منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است؛ یک منبع همان بدهی‌ها است و دولت از مولدسازی ورود کند و از بدهی‌های خود بدهد همچنین بعضی نهاد‌های ویژه کشور درخواست بعضی مجوز‌ها برای پالایشگاه و پتروپالایشگاه دارند که بتوانیم سود آن‌ها را به صندوق‌های بازنشستگی بیاوریم و آن‌ها را کمک کنیم که البته زمان‌بر است البته هم تصمیمات کوتاه‌مدت می‌توان گرفت و هم تصمیمات زمان‌بر، اما آن چیزی که مهم است این است که باید به معیشت بازنشستگان کمک شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۸:۲۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
شما را به خدا قسم میدهم به داد بازنشستگان تأمین اجتماعی برسید حقوق بازنشستگان کشوری خیلی بیشتر از ما است به فریاد ما چه کسی جواب می‌دهد دیگه از بس جلوی زن و بچه شرمنده شدیم که شغل دوم هم گیرمان نمی آید به داد ما فراموش شدگان برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
سلام آقای نماینده مجلس.
چرا. امسال همه را 20 درصد اضافه کردید یعنی حقوق 50 میلیونی و حقوق 5 میلیونی 20 درصد اضافه شد. بهتر بگویم بسیاری ازافزایش حقوق ها از کل حقوق فرد بازنشسته بیشتر شد
الان هم کاسه چکنم برای بازنشستگان دست گرفتید. ومجلس به دولت ودولت به مجلس پاسکاری میکند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۵۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
فقط حرف الکی برای بازنشستگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
عکس ببین انقدر خورده داره میترکه. بعد من دارم ۷ میلیون حقوق میگیرم. مستاجر و‌بیمار هم هستم
آخرین اخبار