مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان همدان خبر داد؛

صدور سندمالکیت تک برگ ۱۲ میلیون مترمربع املاک وقفی روستای احمد آباد در کبودرآهنگ

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان همدان گفت: برای شش دانگ روستای احمدآباد به مساحت ۱۲ میلیون مترمربع سند مالکیت تک برگ صادر شد.

اصغر پیرهادی با  اشاره به  ضرورت و اهمیت حدنگاری املاک اظهار داشت: حدنگار املاک کشور اعم از وقفی و غیر آن، دست سودجویان را از دستبرد به اموال مالکین قطع می‌کند، با این حال اهمیت حدنگارِ املاک وقفی بدلیل حمایت از واقفین که اموال خود را در مسیر خیر وقف می‌کنند صد چندان است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان همدان  گفت: بمنظور حفظ حقوق واقفین با تلاش جهادی همکاران، شش دانگ روستای احمدآباد با مساحت ۱۲ میلیون متر مربع به نام اداره اوقاف و امور خیریه کبودراهنگ تثبیت و سند حدنگار آن صادر شد.

او گفت: تلاش برای حدنگار املاک در کلیه حوزه‌ها با پیگیری شبانه روزی در حال انجام است به گونه‌ای که ۱۰۰ درصد اراضی ملی استان در بانک اطلاعات کاداستر جانمائی و تثبیت و حد نگاری شده است.

پیرهادی گفت: در حوزه حد نگاری املاک دستگاه‌های دولتی و اجرایی، ۱۳۲۰۰ فقره سند مالکیت صادر شده است و تبدیل اسناد دفتر چه‌ای به کاداستری ادارات آموزش و پرورش فامنین، کبودرآهنگ، رزن و نهاوند بطور ۱۰۰ درصد انجام شده است.

اوبا اشاره به ماهیت حدنگار زمین‌های کشاورزی گفت: با عنایت به متقاضی محور بودن این طرح و سطح وسیع زمین‌های کشاورزی در استان همدان، موفقیت در این حوزه منوط به فرهنگ سازی دستگاه‌های ذی ربط و تقاضای کشاورزان برای دریافت سند مالکیت می‌باشد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان همدان  گفت:مساحت زمین‌های کشاورزی استان همدان ۹۸۶۵۰۶ هکتار است که برای ۴۰ درصد آن، سند مالکیت صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار