مجید گودرزی:

قیمت گذاری در بازار مسکن نیازمند الزامات قانونی است

کارشناس مسکن گفت: در حال حاضر بند قانونی برای ساماندهی قیمت گذاری در بازار مسکن وجود ندارد که اجرای این امر تنها از طریق قیمت گذاری در حوزه مسکن و زمین امکان پذیر است.

مجید گودرزی گفت: برای کنترل قیمت زمین در کشور و کاهش  قیمت ها دولت باید برنامه ریزی کند که یکی از این برنامه ها  توسعه و الحاق اراضی به شهرها است که در این زمینه ما شاهد آن بودیم که در دهه 50 با اجرای شهرک اکباتان  به طور قطع قیمت ها کاهش خواهد یافت.

به گفته کارشناس  اقتصاد مسکن در حال حاضر یکی از مهم ترین اقدامات در کاهش قیمت مسکن قیمت گذاری در حوزه زمین و اخذ مالیات از خانه های خالی است که در این زمینه باید تمامی دستگاه ها به ویژه سازمان امور مالیاتی وارد شود.

وی افزود: متاسفانه بند قانونی برای سامان‌دهی قیمت‌گذاری مسکن نداریم اما اگر بتوانیم ساماندهی بازار مسکن در قالب قانون اجرایی کنیم به طور قطع قیمت ها در بازار مسکن کنترل و ساماندهی خواهد شد.

بر اساس این گزارش یکی از مهم ترین اقدامات در حوزه مسکن آن است که بتوانیم مالیات از خانه های خالی اخذ کنیم و اجرای این امر هم تنها منوط به ثبت نام در سامانه املاک و اسکان است که در حال حاضر با اجرای آن می توانیم امیدوار باشیم که قیمت ها در بازار مسکن شکسته خواهد شد و در آینده  این بازار به سمت رونق هدایت می شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
هنوز زوده بخواهید راه حلی واسه کاهش قیمت مسکن پیدا کنید بگیرید بخوابید بزار حسابی گرونتر بشه آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
دولت اگر الزام قانونی ساخت یک میلیون مسکن در سال را تمکین کند،قطعا قیمت مسکن کاهش خواهد یافت
آخرین اخبار