حیوان گزیدگی در مهاباد ۶۵ درصد افزایش یافت

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد گفت: آمار حیوان گزیدگی در این شهرستان در مقایسه با پارسال ۶۵ درصد افزایش یافته است.

قاسم امینی مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد گفت: در مهرماه امسال ۷۶ مورد حیوان گزیدگی ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه ۳۰ مورد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در ماه‌های فروردین ۵۲ مورد، خرداد ۵۵ مورد، تیرماه ۶۹ مورد، مرداد ۱۰۳ مورد، شهریور ۶۸ مورد و مهرماه سال‌جاری ۷۶ مورد حیوان گزیدگی ثبت شده که بخش عمده آن ناشی مربوط به سگ‌های بلاصاحب است.

امینی بیان کرد: بیش از ۳۰ مورد حیوان گزیدگی مربوط به یک قلاده سگ در پارک ملت بوده که اگر مداخله به موقع پزشکی نبود منجر به بروز بیماری هاری و صدمات جبران ناپذیری می‌شد.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد با بیان اینکه حیوان گزیدگی در شهرستان مهاباد روند روبه رشدی داشته، در ادامه گفت: کمربند هاری مهاباد که از بالا دست شهر در محدوده روستای کلیجه بوده حالا به روستا‌های دریاچه سد و بخش مرکزی تغییر یافته است.

وی در ادامه اظهار کرد: تاکنون مورد مثبت انسانی بیماری هاری در شهرستان مهاباد ثبت نشده و پاسخ آزمایشات آزمایشگاه پاستور تهران نیز مرگ مشکوک به هاری کودک روستایی مهاباد را منفی اعلام کرده است، اما همواره خطر بروز بیماری هاری با توجه به افزایش موارد هاری در سگ‌های بلاصاحب و افزایش حیوان گزیدگی وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.