در آستانه سی و یکمین هفته کتاب

سومین اردوی کتابخوانی عشایر فارس به میزبانی ایل نشینان فیروزآباد برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از برگزاری سومین اردوی کتابخوانی عشایر فارس در روز ۲۰ آبان ماه در منطقه عشایری منگرگ شهرستان فیروزآباد خبر داد.

محمدحسین فیروزی با اشاره به برنامه ریزی در استان فارس برای هفته کتاب گفت: برنامه‌های هفته کتاب فارس با برنامه اردوی کتابخوانی عشایر آغاز می‌شود و سومین نشست این طرح در آستانه هفته کتاب به میزبانی ایل نشینان منطقه منگرگ شهرستان فیروزآباد برگزار خواهد شد.

فیروزی عنوان کرد: اردوی کتابخوانی عشایر روز شنبه ۲۰ آبان ماه اجرا خواهد شد؛ برگزاری برنامه‌های ترویجی و فرهنگی کتاب محور، اهدای کتاب، ارائه خدمات کتابخانه سیار در مناطق عشایری، برگزاری مسابقه، جمع خوانی، قصه گویی، کلاس‌های مهارتی و آموزشی و... از جمله برنامه‌های این رویداد یک روزه کتابخوانی در مناطق عشایرنشین است.

او اضافه کرد: اردوی کتابخوانی عشایر به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس برگزار می‌شود و جمعی از دستگاه‌های استانی در برگزاری این رویداد مشارکت خواهند داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این برنامه، توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه عشایر به کتاب و منابع اطلاعاتی است.

فیروزی تأکید کرد: نخستین رویداد این طرح یکم شهریورماه در منطقه عشایری خسرو و شیرین آباده و دومین برنامه ۲۹ شهریورماه در منطقه عشایری گردنه بزن شهرستان اقلید برگزار شد که با استقبال گسترده مردم عشایر همراه بود. برنامه ریزی‌ها بر این است که طرح اردوی کتابخوانی عشایر تا پایان سال در شهرستان‌های فارس که جامعه عشایری دارند، اجرا شود.

گفتنی است سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی استان از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه با شعار «آینده خواندنی است» برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار