در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ایجاد بیمه مشترک با کشور‌های مختلف راهی برای رسیدن به اقتصادی پایدارتر

یک کارشناس بیمه گفت: ایجاد بیمه مشترک با کشور‌های مختلف می‌تواند به شرایط اقتصادی پایدار کمک قابل توجهی کمک کند.

مینا صادقی کارشناس بیمه گفت: داشتن شرکت‌های بیمه‌ای مشترک با کشور‌های دیگر با استفاده از روش اقتصاد سنجی تاثیر معنا داری بر رشد اقتصادی دارد. شاخص‌های بررسی شده بیشترین تاثیر بر رشد اقتصادی و رشد شاخص اشتغال نیروی کار را داشته است.

این کارشناس بیمه اظهار کرد: در بعضی از کشور‌های اطراف هنوز بحث بیمه عمومیت پیدا نکرده است که بازار‌های مناسبی برای ورود هستند که اگر ورود به این بازارها به خوبی انجام شود، فضا و بازار مناسب ایجاد می‌کند.

صادقی افزود: در کل ایجاد بیمه مشترک با کشور‌های همسایه و سایر کشورها می‌تواند به شرایط اقتصادی پایدار کمک قابل توجهی کمک کند.

پیش از این هم مجید مشعلچی، قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: در بیمه مرکزی در رابطه با کشور‌های همسایه، هم سو و دوست متوقف به تفاهم نامه نیستیم؛ ما در کشور‌های منطقه حتما به دنبال همکاری‌ها در زمینه بیمه هستیم که این یک راهبرد اساسی است.

او در ادامه بیان کرد: سعی می‌کنیم شرکت‌های بیمه‌ای مشترک که تاسیس می‌شود فعال باشند یعنی باید سهم‌ها مشخص شوند و بیشتر تلاش می‌کنیم که ۶۰ درصد سهام برای جمهوری اسلامی ایران باشد که البته این مورد کار را دشوار می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار