راه اندازی هیئت‌های صلح دادگستری گلستان برای حل دعاوی بدون تشکیل پرونده

رییس کل دادگستری گلستان گفت: راه اندازی هیئت‌های صلح، تلاش دادگستری برای حل و فصل دعاوی، بدون تشکیل پرونده در محاکم استان است.

حیدر آسیابی در مراسم آغاز به کار چهل و نهمین هیئت صلح استان گفت: این هیئت صلح مربوط به حل و فصل اختلافات کارگری در حوزه ساختمان است.

حیدر آسیابی افزود: با اشرافیتی که اعضای این انجمن به اختلافات کارگری دارند و به جنس کار آشنا هستند می‌توانند برای حل و فصل اختلافات مداخله و با سازش طرفین موضوع را خاتمه دهند و از تشکیل پرونده در دستگاه قضایی جلوگیری کنند.

آسیابی در ارتباط با شورا‌های حل اختلاف نیز بیان داشت:حدود ۴۰ درصد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی در شورای حل اختلاف رسیدگی می‌شود که اگر شورا‌ها نبود با ورود این حجم پرونده به محاکم، پاسخگویی به مردم و رسیدگی به دعاوی قطعا سخت‌تر می‌شد.

او گفت: در استان گلستان ۴۶ درصد پرونده‌ها و رسیدگی‌ها در شورا‌های حل اختلاف به صلح و سازش منتهی می‌شود و از این نظر از میانگین کشوری که ۴۱ درصد است، بالاتریم.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: فلسفه تشکیل شورای حل اختلاف، مصالحه بین طرفین است و با قانون جدید که طی یک سال آینده اجرایی می‌شود بر این بخش تمرکز بیشتری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.