ابراز نگرانی بلینکن از همکاری نظامی روسیه و کره شمالی

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی از همکاری نظامی روسیه و کره شمالی خواستار جلوگیری از انتقال فناوری نظامی روسیه به کره شمالی شد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در خصوص همکاری نظامی روسیه و کره شمالی ابراز نگرانی کرد و خواستار فشار بر مسکو برای جلوگیری از انتقال فناوری نظامی به کره شمالی شد.

بلینکن در دیدار با پارک جین این، همتای کره جنوبی خود در سئول گفت: همکاری نظامی روسیه و کره شمالی نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت و تهدیدی جدی برای جهان است.

وی افزود: من و پارک درباره اقداماتی که می‌توان با همکاری شرکایمان اتخاذ کرد تا از انتقال فناوری نظامی روسیه به کره شمالی جلوگیری شود، صحبت کرده‌ایم. نگرانی اصلی ما حمایت از برنامه‌های موشکی بالستیک کره شمالی و ارائه فناوری هسته‌ای آن توسط مسکو است.

وزرای خارجه کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن اخیرا با صدور بیانیه‌ای مشترک «معامله تسلیحاتی بین روسیه و کره شمالی» را محکوم کردند و آمادگی خود را برای پاسخ قاطعانه ابراز کردند.

کره شمالی در ماه‌های اخیر در حال آماده شدن برای پرتاب یک ماهواره به مدار زمین بوده است. سازمان اطلاعات کره جنوبی هفته گذشته مدعی شد که پیونگ یانگ پس از دریافت کمک‌های فنی از روسیه، در آخرین مراحل آماده سازی برای پرتاب این موشک قرار دارد.

بلینکن امروز وارد کره جنوبی شد و قرار است در این سفر دو روزه به آسیا، به هند و ژاپن نیز سفر و با همتایان خود در گروه هفت دیدار‌ کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار