نام نویسی ۹ نفر از هرمزگان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری

تا ششمین روز نام نویسی از متقاضیان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۹ نفر در هرمزگان نام نویسی کرده اند.

 محمد جواد خجسته مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری هرمزگان گفت: ۸ نفر از این متقاضیان در فرمانداری قم و یک نفر در فرمانداری بندرعباس نام نویسی کرده اند و بازه سنی آن‌ها چهل تا ۷۰ سال است.

 خجسته گفت: نام نویسی متقاضیان ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ۱۴ آبان به صورت حضوری آغاز شده است و فردا بیستم آبان به پایان می‌رسد.

او گفت: افرادی هم که در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردند و شرایط نام نویسی در مجلس خبرگان رهبری را دارند می‌توانند نام نویسی کنند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری هرمزگان گفت: داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای نام نویسی از ساعت هشت صبح تا ۱۸ می‌توانند به حوزه انتخابیه مرکز استان که در فرمانداری بندرعباس است، وزارت کشور و یا فرمانداری قم مراجعه کنند.

محمد جواد خجسته گفت: حداقل سن۴۰ سال و اجتهاد در حدی که قدرت استنباط مسائل فقهی را داشته باشند از جمله شرایط داوطلبان مجلس خبرگان رهبری است.

او گفت: برای نام نویسی همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی، شش قطعه عکس و مدارک سطح چهار حوزوی مورد نیاز است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری هرمزگان گفت: تابعیت جمهوری اسلامی ایران، دارا بودن توانایی لازم برای انجام وظایف مربوط به نمایندگان مجلس خبرگان و عدالت از دیگر شرایط داوطلبان است.

خجسته گفت: فردا آخرین روز نام نویسی است و این مهلت تمدید نمی‌شود.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند امسال برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.