راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند آتش‌نشانی در قم

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت:با مشارکت سازمان فناوری اطلاعات و سازمان آتش‌نشانی سامانه مدیریت هوشمند آتش‌نشانی راه‌اندازی می شود.

علی مؤمن حجازی،رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم در خصوص راه اندازی سیستم‌های هوشمند سازمانی اظهار کرد: امروز مدعی هستیم که بیش از ۹۵ درصد به مفهوم شهرداری الکترونیکی نزدیک شده‌ایم؛ یعنی فرایندی در شهرداری وجود ندارد که کاملا به صورت دستی انجام شود و قطعاً یک سامانه نرم افزاری در کنار آن وجود دارد که اقدامات را الکترونیکی می‌کند، اما به معنی هوشمندسازی نیست. 

او  با اشاره به تغییر فرایند و بهینه‌سازی، افزود: سامانه فعال در سازمان آتش‌نشانی، تمام نیاز‌های این سازمان را تأمین نمی‌کرد؛ بنابراین در پروژه مشترک سازمان فناوری اطلاعات و سازمان آتش نشانی فرایند‌هایی که می‌توانست به صورت سیستماتیک اتفاق بیفتد، استخراج شدند و به صورت سامانه جامع آتش نشانی در حال ایجاد است. 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم ادامه داد: یکی از تفاوت‌های اساسی سیستم جدید و قدیم این است که در قالب سامانه جامع بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد انتخاب می‌شود تا بتواند سریع‌تر به شهروندان خدمت رسانی کند. 

مؤمن حجازی تصریح کرد: یکی از وظایف سازمان آتش‌نشانی صدور مجوز ایمنی برای ساختمان‌های در حال احداث است که باید الکترونیکی و در قالب سامانه جامع ایجاد شود و ارتباط سیستم‌های شهرسازی با سیستم آتش‌نشانی به صورت نرم‌افزاری انجام گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار