انباشت بیش از ۶ هزار کارت ملی هوشمند/ مردم پیگیر دریافت کارت ملی هوشمندشان باشند

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: بیش از ۶ هزار کارت ملی هوشمند در استان انباشت شده و افراد باید برای دریافت آن مراجعه کنند.

امیرآبادی زاده مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: بدنه، تراشه کارت و تراشه گذاری کارت‌های ملی هوشمند قبلاً در خارج از کشور انجام می‌شد و با تحریم‌ها به طور کل صدور کارت ملی هوشمند متوقف شد که در نهایت با دستور ویژه وزیر کشور، از سال ۱۴۰۰ شرکت‌های دانش بنیان تولید بدنه و تراشه کارت و تراشه گذاری آن را انجام دادند و بخش عمده‌ای از کارت‌های درخواست شده صادر شد.

او افزود: از سال ۹۳ تاکنون ۶۳۲ هزار کارت ملی هوشمند در استان صادر کرده‌ایم و از ابتدای سال نیز ۱۵ هزار و ۶۸۹ کارت ملی هوشمند صادر و بخشی تحویل متقاضیان شده و ۶ هزار و ۸۱۰ کارت دیگر به دلایل مختلف هنوز به دست منقاضیان نرسیده است.

امیرآبادی زاده بیان کرد: کارت‌هایی که صادر شده است برای صاحبان آن‌ها پیامک ارسال شده و آن‌هایی که پیامک دریافت نکرده‌اند به این دلیل است که یا شماره‌ای که ثبت کرده‌اند شماره دیگری بوده است و یا شماره آن‌ها خاموش بوده و یا در دسترس نبوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند از طریق شماره ستاره ۴ ستاره ۶۰۹۰ مربع استعلام گیری وضعیت کارت ملی هوشمند خود را انجام دهند.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: افرادی که نشانی آن‌ها عوض شده است می‌توانند با مراجعه به سایت ثبت نام، نشانی تحویل خود را تغییر دهند و یا اگر کارت ملی آن‌ها ارسال شده است می‌توانند با هماهنگی دفتر پیشخوان یا اداره ثبت احوال محل زندگی، تقاضای تغییر آدرس تحویل بدهند.

افزایش دو درصدی جمعیت در استان

امیرآبادی‌زاده مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال با افزایش ۲ درصدی آمار جمعیت روبرو بوده‌ایم.

او افزود: به طور کل درصد تغییرات جمعیت در استان دو دهم درصد بوده است و البته پارسال در رتبه‌بندی نرخ ولادت در کشور رتبه دوم را داشتیم.

امیرآبادی زاده بیان کرد: در هفت ماهه امسال شهرستان خوسف در بحث افزایش ولادت‌ها و افزایش ثبت ولادت‌ها رتبه اول را در استان کسب کرده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از مردم خواست تا شناسنامه فرزند خود را در محل سکونت خود بگیرند؛ به طور مثال اگر محل سکونت آن‌ها شهر خوسف است شناسنامه فرزند خود را از شهری مثل بیرجند دریافت نکنند.

او گفت: در هفت ماهه امسال ثبت ازدواج در استان با ۲.۸ درصد، یعنی ۹۸ مورد کاهش روبه رو بوده است و به طور کل در کشور رتبه دهم ازدواج را داریم.

برچسب ها: ثبت احوال ، کارت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار