حیدری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مردم فلسطین به دولت خودگردان اعتماد ندارند/ تا زمانی که رژیم صهیونیستی باشد تنش از بین نمی‌رود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دولت خودگردان متاثر از مردم فلسطین نیست و با صهیونیست‌ها نهایت همکاری را داشته لذا مورد اعتماد مردم نیست.

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره راهکار دو دولتی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای پایان بحران غزه گفت: زمانی که یاسر عرفات موضوع دو دولتی را به همراه نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی پذیرفت به‌دلیل اختلاف نظراتی که در جریان مقاومت بود عملا این اتفاق نیفتاد و در سال ۱۹۶۷ هم دوباره این موضوعات مطرح شد و از آن زمان تاکنون این تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و مردم فلسطین وجود دارد.

وی ادامه داد: دولت خودگردان متاثر از مردم فلسطین نیست و با رژیم صهیونیستی نهایت همکاری را داشته است و به همین دلیل مورد اعتماد مردم فلسطین نیست و نتوانسته حقوق مردم این کشور را استیفا کند از این جهت مردم فلسطین اعتقاد دارند این دولت نامشروع است، چون مشروعیت دولت باید حتما متاثر از مردم باشد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس بیان کرد: با وجود همه مسائل، بخشی از کشور‌ها از جمله روسیه و برخی کشور‌های عربی معتقد به تشکیل دو دولت در سرزمین فلسطین هستند منتها با تاکید بر اینکه از نظر رای‌گیری آزاد باشد و زیرنظر سازمان ملل این موضوع انجام شود و ببینند خواست مردم فلسطین چیست. معتقدم اگر با رای‌گیری باشد و نهاد‌های بین‌المللی بر آن نظارت کنند و آنچه خواست مردم است اتفاق بیفتد دو دولت تشکیل می‌شود، اما در حال حاضر جریان‌های مقاومت اعتقادی به دولت خودگردان ندارند و رژیم صهیونیستی را هم نامشروع می‌دانند و ما هم به همین شکل چراکه عمر این رژیم ۷۵ سال بیشتر نیست و توسط انگلیس، آمریکا و برخی دیگر از کشور‌های اروپایی ایجاد شده و به ناحق در سرزمین مادری فلسطین تشکیل شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: بهتر است رژیم صهیونیستی که ساخته دست کشور‌های اروپایی و آمریکا است این رژیم را به جایی دیگر ببرند و در آرژانتین یعنی همان کشوری که اول قرار تشکیل آن بود مستقر کنند، چون تا زمانی که رژیم صهیونیستی وجود دارد درگیری و تنش در سرزمین‌های فلسطینی وجود دارد.

حیدری گفت: هر خانواده فلسطینی یک الی دو شهید و جانباز دارد مگر می‌شود فلسطینی‌ها به راحتی از این مسائل عبور کنند لذا عقل و منطق این امر قابل قبول نیست و این رژیم یا باید سرنوشتش با انتخابات آزاد مردم فلسطین تعیین یا اینکه کشور‌هایی که آن را خلق کردند این رژیم را به کشور‌های دیگری منتقل کنند تا مردم یهودی، مسیحی و مسلمان فلسطین آرامش پیدا کنند.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد رژیم اسرائیل با ادامه مخالفت خود با راهکار دو دولتی، طرف فلسطینی را وادار به اتخاذ تصمیم‌هایی دیگر خواهد کرد.

محمود عباس گفته است: «[چنانچه اسرائیل راهکار دو دولتی را نپذیرد]ما خواستار اجرای مصوبه سال ۱۹۴۷ شورای امنیت خواهیم شد و یا سراغ تشکیل یک کشور دموکراتیک یکپارچه در سرزمین تاریخی فلسطین خواهیم رفت که در آن تمامی حقوق مدنی و سیاسی فلسطینی‌ها محقق خواهد شد.»

وی از جامعه بین المللی خواست برای احقاق حقوق ملت فلسطین احساس مسئولیت کرده و اسرائیل را از ادامه اشغالگری و ارتکاب جرم علیه فلسطینیان باز دارد.

رئیس تشکیلات خودگردان گفت: وقت آن رسیده است که قطعنامه‌های بین المللی اجرایی شود و به وعده دادن‌ها و تعلل در اجرای آن از طریق جامعه بین‌المللی اکتفا نشود تا به اشغالگری پایان داده شده و کشور مستقل فلسطینی تشکیل شود.

اظهارات محمود عباس نتوانسته رضایت مردم فلسطین را جلب کند چراکه دولت خودگردان به‌دلیل همکاری‌های که با رژیم صهیونیستی داشته و دارد نتوانسته نظر مردم را جلب کند و به نظر می‌رسد مطرح شدن موضوع راهکار دو دولتی یک دامی است که از سوی آمریکا و اسرائیل برای دولت خودگردان و مردم فلسطین پهن شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۰۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
شما دنباله نظر مردمه خودتون باشید برا کسی نظر ندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
بیشین بینیم بابا‌ وکیل الدولههههههههه !!

تو از کجا میدونی اعتماد نداره؟!

اصلا‌ بتو چه ؟!

اگه میتونی اوضاع مملکت خودتو درست بکن از نمایندگی و مجلس فقط یک دست کت شلوار‌ دیپلماتیک غربی دارید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
مردم فلسطین فقط و فقط حماس و بشار اسد و نصرالله و هنیه و رهبر آنان قبول دارند
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۰۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
بزارید مردم فلسطین خودشون نظر بدن به من و شما چه ربطی داره شما حرف مردم خودمون روگوش بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
چقد فعال شدی حاجی دم انتخاباتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
نه بابا حتما به شما اعتماد دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
خب خدارو شکر یه مرحله دیگه ام باز شده علاوه بر این که از طرف مردم خودمون خیلی راحت نظر میدید الان دیگه به جای مردم فلسطین ام صحبت میکنید واقعا ممنونیم
Iran (Islamic Republic of)
یا هو
۰۹:۲۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
واقعا فک کردید الان شما سر کارید کسی به شما ذره ای اعتماد داره؟ یا مثلا مردم اصلا شما رو قبول دارن که میرید نظر میدین درباره بقیه
-
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
دولت مردان مسؤلان محترم عاشق به خدمت یارانه ها را هنوز واریز نکردین خیلی از مردم به این یارانه ناچیز نیاز مند هستند
آخرین اخبار