تخصیص ۵۰۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در استان اردبیل

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: در سال جاری، برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید ۵۰۶ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

مصطفی قلیزاده در جلسه شورای مدیران کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: با پیگیری‌های مستمر و همکاری‌های دوجانبه با بانک‌های عامل به عنوان یاوران اشتغال کمیته امداد، در هفت ماهه سال‌جاری اقدامات مناسبی رقم خورده است.

او با اشاره به اینکه از ۶۵۷ میلیارد تومان اعتبار مصوب در سال‌جاری، تاکنون ۵۰۶ میلیارد تومان تخصیص یافته و تعیین شعبه شده است، بیان کرد: تلاش داریم تا پایان سال‌جاری ۱۰۰ درصد منابع را جذب کنیم که این امر علاوه بر ایجاد اشتغال برای مددجویان، موجب توسعه اقتصادی در استان نیز خواهد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون هزارو ۷۳۵ فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان پرداخت شده است، افزود: بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی به این تعداد طرح اعطا شده تا متقاضیان بتوانند طرح‌های مورد نظر خود را ایجاد کنند.

قلیزاده با اعلام اینکه با تخصیص اعتبارات انجام یافته حدود ۲۸ درصد برنامه محقق شده است، گفت: همچنان در پی تخصیص اعتبارات لازم به سایر متقاضیان دریافت تسهیلات هستیم تا شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه‌ها در پایان سال باشیم.

او با اشاره به اینکه ادارات کمیته امداد اصلاندوز، انگوت و نیر بیشترین عملکرد را در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان داشته‌اند، بیان کرد: در این شهرستان‌ها شاهد بیشترین عملکرد بوده‌ایم که لازم است سایر ادارات نیز در این زمینه اقدامات موثرتری را به انجام رسانند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل به ارائه آموزش‌های شغلی لازم به مددجویان تحت حمایت اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز برنامه‌های گسترده‌ای اجرا شده تا مددجویان با مهارت کافی و آموزش‌های فنی و تخصصی وارد بازار کار شوند.

قلیزاده در پایان از عملکرد مناسب بانک‌های خصوصی و برخی بانک‌های دولتی در اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان خبر داد و گفت: بانک‌های خصوصی نیز در کنار بانک‌های دولتی گام‌های بلندی برای اشتغال‌زایی مددجویان برداشته‌اند که تمامی فعالیت‌های آن‌ها را به فال نیک می‌گیریم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.