کم کاری دو دستگاه در صدور مجوز‌های کسب و کار

رئیس مرکز بهبود کسب و کار گفت: دو دستگاه از جمله وزارت کشور و شهرداری‌ها تاکنون همکاری لازم برای صدور مجوز‌های کسب وکار انجام نداده و به درگاه ملی مجوز‌ها متصل نشده است.

محمد سیاح رئیس مرکز بهبود کسب و کار گفت: در درگاه ملی مجوزها، یک میلیون و ۳۲۴ و ۱۱۲ درخواست در یکسال منتهی به ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است که از این تعداد ۶۸۵ هزار و ۹۷۳ مجوز صادر و ۹۶ هزار و ۹۳۴ در صدور مجوز تاخیر دارند.

به گفته وی تاکنون شهرداری‌ها و قوه قضائیه به درگاه ملی مجوز‌ها وصل نشده اند و متاسفانه شاهد آن هستیم که دستگاه های از جمله معاونت شورایاری ها و دهیاری ها همکاری لازم را انجام نمی دهند. این در حالی است که برخی از دستگاه ها باید دو سال پیش اقدام به صدو ر مجوز از طریق درگاه ملی مجوز ها می کردند.

سیاح گفت: به جز شهرداری تهران سایر شهرداری های هنوز اقدام قابل توجهی در صدور مجوز های کسب و کار به صورت آنلاین انجام نداده و به درگاه ملی مجوزها متصل نشده اند.

او می گوید: تاکنون وزارت کشور، صمت، ارشاد و اتاق بازرگانی ایران بیشترین تاخیر را در صدور مجوز داشته اند و  وزارت کشور هزار و ۶۳۲ درخواست داشت که ۳۸۴ مجوز صادر شده است و ۱۲۴۸ مجوز معادل ۷۶ درصد تاخیر در بررسی دارند.

او گفت: طبق قانون در صورتی که این دستگاه ها از جمله وزارت کشور اقدام به صدور مجوزها از طریق درگاه ملی مجوز ها نکنند به صورت خودکار و اتومات این مجوزها صادر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار