تجهیزات توزین اصناف استان سمنان در حال پایش است

رییس اداره اندازه­‌شناسی اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: پایش وسایل توزین و سنجش صنف‌های دارای ترازو، باسکول و نیم‌متر‌های تجاری در استان درحال انجام است.

روح الله خدام عباسی رییس اداره اندازه­‌شناسی اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: وسایل توزین و سنجش تمامی واحد‌های صنفی استان سمنان که با ترازو کار دارند، محددوه وزن تا ۲ تن از طلافروشی تا آهن فروشی، توسط کارشناسان اداره‌کل استاندارد استان سمنان بررسی می‌شود.

وی اضافه کرد: مطابق با بند هفت ماده هفت قانون «تقویت و توسعه نظام استاندارد» برنامه‌ریزی و نظارت بر امور اندازه‌شناسی از ماموریت‌ها و وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است و بر همین پایه، اداره اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاس‌های اداره کل استاندارد استان سمنان نیز وظیفه اجرای آزمون دوره‌ای تمامی وسایل سنجش اعم از ترازوها، باسکول‌ها و نیم‌متر‌های تجاری مورد استفاده در داد و ستد عمومی موجود در بازار استان را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: امسال آزمایشگاه همکار مجری آزمون وسایل توزین و سنجش مربوط به صنف‌های دارای ترازو، باسکول و نیم‌متر‌های تجاری در سراسر استان سمنان است و اکنون این تیم در شاهرود مشغول به فعالیت است و تا پایان بهمن ماه سراسر استان بازرسی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.