فعالیت مجدد سامانه بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی در یزد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: کارگران ساختمانی متقاضی استفاده از بیمه تامین اجتماعی می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند.

محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: سامانه بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی به آدرس bimekar.mcls.gov.ir مجدد بازنویسی شد.

او افزود: کارگران ساختمانی که متقاضی استفاده از بیمه تامین اجتماعی هستند، می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کرده و با طی مراحل فرآیند شناسایی و تائید شعب تأمین اجتماعی از مزایای پوشش بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد ادامه داد: کاربران دستگاه‌های اجرایی سامانه نیز می‌توانند مراحل بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی را از طریق این سامانه انجام داده و به اعتراض آن‌ها رسیدگی کنند.

فلاحتی تصریح کرد: کلیه کارگران ساختمانی حائز شرایط متقاضی بیمه نامه تأمین اجتماعی در سراسر کشور می‌توانند با در اختیار داشتن مدارک مورد نیاز (کارت ملی و شناسنامه، قبوض برق و تلفن ثابت، کارت مهارت معتبر از سازمان فنی و حرفه ای)، نسبت به ثبت نام در این سامانه و گرفتن کد رهگیری اقدام نمایند.

او اظهار داشت: فرایند استحقاق سنجی متقاضیان از طریق استعلام و بازدید میدانی، از سوی متصدیان امر صورت گرفته و نتیجه، به واجدین شرایط اطلاع رسانی می‌شود.

فلاحتی با اشاره به اینکه طبق مصوبه کارگروه رفع موانع اجرایی بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، ثبت نام کلیه کارگران ساختمانی اعم از بیمه شده و بیمه نشده در این سامانه الزامی است، تاکید کرد: برای کلیه حائزین شرایط بازرسی به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یکی از شرایط بهره مندی از بیمه کارگران ساختمانی را ارتباط کارگر به هر نحوی در رابطه با ایجاد، توسعه، تجدید بنا، تعمیرات و تخریب مربوط به ساختمان که به طور مستقیم شخص در آن اشتغال دارد و در برابر آن مزد دریافت می‌کند، عنوان کرد.

او گفت: از دیگر شرایط بهره مندی کارگران از بیمه می‌توان به این موارد اشاره کرد که: شخص باید در حرفه خود دارای کارت مهارت فنی معتبر از سازمان فنی و حرفه‌ای باشد و عضو هیچ یک از صنوف دیگر که دارای مجوز هستند، نباشد و همچنین مالک وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی و کار نباشد.

فلاحتی همچنین به دیگر شروط استفاده فرد از بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: فرد دارای کارت بهداشت که معرف حضور در واحد‌های صنفی تحت نظارت وزارت بهداشت است، نباشد و مشمول مقررات خاص از نظر بیمه و بازنشستگی و همچنین مشغول به فعالیت در سایر حوزه‌های تجاری، بازرگانی، خدماتی و صنعتی نیز نباشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار