مدیرکل هواشناسی استان:

باران و تگرگ مهمان استان بوشهر می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز تا روز جمعه در برخی از نقاط وقوع بارش باران با احتمال ریزش تگرگ مورد انتظار است.

فرج اله شکوهی پور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به استان و تداوم فعالیت آن تا روز جمعه، ضمن افزایش پوشش ابر و وزش باد، در برخی از نقاط وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران، رعد برق و وزش تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ مورد انتظار است.

وی افزود: اینکه عمده فعالیت این سامانه بارشی در روز پنجشنبه تا اوایل وقت جمعه پیش‌بینی می‌شود. 

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر آسمان را قسمتی ابری همراه با غبار محلی، بتدریج افزایش ابر و وزش باد و از بعدازظهر در برخی نقاط بارش باران، گاهی رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد پیش بینی کرد.

شکوهی پور جهت وزش باد را جنوب شرقی تا جنوب غربی، در برخی ساعات شماتل شرقی تا شمال غربی، با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۶ کیلومتر در ساعت و در هنگام وزش تندباد بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد.

وی بیان کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر و در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی بیش از ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول ۰۳:۵۰، مد اول دریا ۰۹:۵۰، جزردوم ساعت ۱۳:۴۰ و مد دوم ساعت ۲۰:۵۰ خواهد بود.

شکوهی پور با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی گفت:  احتمال اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تورهای صیادی، خطر غرق‌شدن شناگران، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.