سردار کرمی:

عزت و افتخار امروز کشور ثمره خون پاک شهیدان است

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون جانفشانی و فداکاری شهدا دانست و گفت: قدرشناسی از شهیدان وظیفه‌ای همگانی است.

مراسم پنجمین یادواره سرداران و یک هزار و ۳۳۲ شهید فرماندهی یگان‌های ویژه فراجا و ۳۳ شهید یگان ویژه استان امروز در سالن اجتماعات شهدای فرماندهی انتظامی گیلان در رشت برگزار شد.

سردار حسن کرمی، فرمانده یگان‌های ویژه فراجا در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن ایران اسلامی گفت: گذر از گردنه‌های حساس تاریخ تنها با نثار خون پاک جوانان جان بر کف ایران اسلامی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری میسر بود. 

او قدرشناسی از شهدا که در مکتب بنیانگذار جمهوری اسلامی تعلیم دیدند را وظیفه‌ای همگانی دانست و افزود: عزت، افتخار و سربلندی امروز کشور در تمامی عرصه‌های سیاسی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی ثمره خون پاک شهدای والامقام میهن اسلامی است.

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا همچنین با اشاره به اقدامات محور مقاومت و گروه‌های مقاومت فلسطینی تصریح کرد: شهادت در راه خدا چیزی نیست که بتوان آن را با سنجش‌های بشری و انگیزه‌های مادی ارزیابی کرد.

یادواره سرداران و شهیدان یگان ویژه فراجا

به گفته سردار کرمی، خط سرخ شهادت افتخار و اقدام بزرگ گروه‌های فلسطینی و جانفشانی محور مقاومت در مقابل رژیم کودک کش صیهونستی مصداق روشن ایثار و از خود گذشتگی در برابر ظلم و ظالم زمان است.

ملت ایران پشتیبان ملت مظلوم فلسطین است

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این یادواره به جانفشانی‌های نیرو‌های مسلح در حفاظت و حراست از ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: دلیرمردان فرماندهی انتظامی در طول انقلاب اسلامی با نثار شهدای عزیز امنیت و آرامش را برای مردم کشور به ارمغان آوردند و ما قدردان تلاش‌های نیرو‌های پلیس در همه ارکان هستیم.

او همچنین با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه تصریح کرد: ملت ایران پشتیبان ملت مظلوم فلسطین است و دنیا پیروزی نیرو‌های مقاومت در این جنگ نابرابر را به چشم خود می‌بیند.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان

در مراسم پنجمین یادواره سرداران و ۱۳۲۲ شهید والامقام فرماندهی یگان‌های ویژه فراجا (یادواره ۳۳ شهید یگان ویژه استان گیلان) که در سالن شهدای فرماندهی انتظامی گیلان برگزار شد، حضور یافت.

یادواره سرداران و شهیدان یگان ویژه فراجا

در این مراسم معنوی که اقشار مختلف مردم، استاندار گیلان و مسئولان استانی نیز حضور داشتند؛ حاضران با مداحی ذاکر اهل بیت (ع) یاد و خاطره شهدا و امام شهیدان را گرامی داشتند.

پیکر مطهر یک شهید گمنام

در این مراسم که میزبان پیکر مطهر یک شهید گمنام بود، پیام سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور قرائت شد. 

در بخشی از این پیام آمده است: زنده نگه داشتن یاد شهدا خدمت به خود و جامعه بشری است.

در کاروان شهدای اسلامی، شهدای نیروی انتظامی به خصوص شهدای یگان‌های ویژه جایگاه ویژه‌ای دارند که هیچ‌گاه مردم رشادت‌ها و از خودگذشتگی این شهدا را فراموش نخواهند کرد.

یادواره سرداران و شهیدان یگان ویژه فراجا

تجلیل از خانواده شهدای نیروی انتظامی و تجلیل از جانبازان مدافعان امنیت گیلان، اجرای تئاتر و رونمایی از کتاب زندگینامه شهید حسن پاینده به نویسندگی معصومه سعیدی از دیگر برنامه‌های پنجمین یادواره سرداران و هزار و ۳۲۲ شهید فرماندهی یگان‌های ویژه فراجا و ۳۳ شهید یگان ویژه گیلان در رشت بود.

کتاب زندگی نامه شهید حسن پاینده

سروان حسن پاینده متولد ۱۳۵۸، شامگاه جمعه ۴ آبان ماه سال ۱۳۹۷ در هنگام گشت‌زنی در نزدیکی بوستان دانشجوی رشت، در درگیری با جمعی از اراذل و اوباش از ناحیه گردن و دست مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.