ایران جزو ۵ کشور اول جهان در المپیاد

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: سیستم آموزشی کشور‌های دیگر بسیار عالی است، ولی با این حال،  ایران در المپیاد جهانی جزو ۵ کشور اول جهان است.

الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: مدارس سمپاد در ۲ دوره متوسطه اول و متوسطه دوم پذیرای دانش‌آموزان هستند. دانش آموزانی که در دوره اول پذیرفته می‌شوند برنامه ریزی شده که در یک دوره ۶ ساله آموزش‌های مسنجم تربیتی، پژوهشی و علمی را آموزش ببینند.

وی افزود: اخیرا یک شکایتی از مدارس سمپاد شد که در پی آن دیوان عدالت اداری حکمی را صادر کرد که دانش آموزان سمپاد دوره اول همچون دانش آموزان خارج از سمپاد برای ورود به دوره دوم متوسطه باید آزمون مجدد ورودی دهند.

او ادامه داد: البته  دیوان عدالت اداری طبق آخرین حکم خود اعلام کرد که دانش آموزان فعلی سمپاد (هفتم، هشتم و نهم ) از این آزمون مستثنی هستند. همچنین درصد بیشتر قبولی‌های کنکور پس از مدارس سمپاد از مدارس غیر دولتی است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان ادامه داد: سند تحول بنیادین در ۶ ساحت (ورزشی، علمی، کار آفرین و اقتصادی، اجتماعی، دینی و فرهنگی) دانش آموزان را پرورش می‌دهد. این سند از وزارت آموزش و پرورش می‌خواهد تا دانش آموزان را در تمام ساحت‌ها آموزش دهد و استعداد آن‌ها را شکوفا کند.

یاوری افزود: سیستم آموزشی کشورهای دیگر بسیار عالی است ولی با این حال  ایران در المپیاد جهانی جزو ۵ کشور اول جهان است.

او ادامه داد: در سال گذشته معلمان را توانمند سازی و فرهنگ سازی کرده‌ایم. معلمان سمپاد براساس نیاز دانش آموزان باید توانمند سازی شوند زیرا برخی از نیازهایی که در مدارس سمپاد وجود دارد ممکن است در مدارس دیگر وجود نداشته باشد. در حال حاضر مدت زمان حضور معلمان در مدارس سمپاد بسیار کم است و معلمان این نوع مدارس جا به جا می‌شوند.

یاوری گفت: بیشتر مدیران و معلمان مدارس سمپاد در این مدارس تحصیل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد کمی از موسسات تست زنی مجوز دارند، گفت: والدین نباید دانش آموزان را درگیر تست زنی و آزمون کنند. ما در مدارس سمپاد تا سال یازدهم به دانش آموزان  تست زنی یاد نمی‌دهیم. اگر دانش آموزان می‌خواهند با آزمون آشنا شوند. آزمون‌های سال گذشته سمپاد وجود دارد که والدین و دانش آموزان می‌توانند آن‌ها را تهیه کنند. ما آزمون‌های استاندارد را برگزار می‌کنیم. 

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان در پایان اظهار کرد: دانش آموزان سمپاد و دانش آموزان غیر سمپاد باید باهم در ارتباط باشند و دیوار بین آن‌ها باید شکسته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار