تامین هزینه اجرای ۲ طرح آبرسانی در استان اصفهان با طرح مولد سازی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان گفت: هزینه اجرای ۲ طرح آبرسانی در استان اصفهان با طرح مولد سازی تامین می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان تامین هزینه تمامی یا بخشی از ۲ طرح بزرگ آبرسانی در این خطه را از محل طرح «مولد سازی دارایی‌های دولت» عنوان کرد.

علیرضا عرب‌ها با اشاره به اینکه  شمار زیادی طرح نیمه تمام در این استان به‌دلیل مشکلات بودجه‌ای و یا اعتباری، به مرحله تکمیل و بهره برداری نرسیده افزود: مولدسازی دارایی‌های دولت این امکان را فراهم می‌سازد که بدون ایجاد تورم در جامعه و با استفاده از روش‌های مولدسازی پیش بینی شده به‌منظور جبران کمبود منابع دولتی و تامین منابع مالی از محل دارایی‌های راکد، طرح‌های نیمه تمام تکمیل و به بهره برداری برسند.

او گفت:  تاکنون ۳۹ ملک مازاد مربوط به دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان دارای مجوز فروش وزیر امور اقتصادی ودارایی هستند که مجوز آن‌ها به سالجاری تنفیذ شده و با استفاده از ظرفیت این آیین نامه می‌توانیم مولدسازی آن‌ها را در استان انجام دهیم.

به گفته وی، علاوه بر این تعداد ۱۹ ملک مازاد دیگر نیز شناسایی شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان اظهار داشت: هفت اولویت بندی برای هر استان اعلام شده که پنج اولویت اصفهان طرحهای آب و ۲ اولویت نیز در حوزه راه و قطار سریع‌السیر بود.

او بیان کرد: ظرفیت خوبی برای منابع آبرسانی با عنوان «خرسان» و «بهشت آباد» در استان شناسایی شد و قرار است از محل فروش اموال مازاد دولت در قالب طرح مولدسازی هزینه مورد نیاز این طرحها تأمین شود.

عربها  با اشاره به سامانه تالار مولدسازی دارایی‌های دولت، هدف اصلی این سامانه را اطلاع رسانی به روز و آنی به جامعه جهت شفاف سازی فرآیند مولدسازی اموال دولت دانست.

مولد سازی دارایی‌های دولت در جلسه شصت و هفتم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به تصویب رسید که بر اساس آن دولت اموال بلا استفاده یا اموالی که ارزش افزوده و بهره وری پایین دارد و سال‌ها رها شده اند و استفاده مطلوبی از این اموال صورت نمی‌گیرد را شناسایی کند تا این اموال بهینه سازی شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان بختیاری
۱۵:۵۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۲
طرح بهشت آباد باید روزمینی باشد که علاوه بر کاهش بسیار فراوان هزینه ها و سرمایه های ملی و بین المللی سودش به استان بالادست چهارمحال بختیاری هم برسد و کرده این طرح ضد ملی و فقط نابود کردن و سوزاندن سرمایه های ملی است