ایالت نیویورک از شرکت «پپسی کولا» به دلیل آلوده کردن رودخانه‌ها شکایت کرد

دادستان ایالت نیویورک آمریکا از شرکت تولید نوشیدنی پپسی‌کولا به دلیل آلوده کردن رودخانه‌ها با بطری‌های پلاستیکی شکایت کرد.

لتیشیا جیمز، دادستان کل نیویورک شکایتی علیه شرکت «پپسی کولا» تنظیم کرده و در آن این شرکت را مسئول افزایش زباله‌های پلاستیکی به ویژه در امتداد رودخانه ملی «بوفالو» دانسته است. 

به گزارش اسکای نیوز، شرکت چندملیتی پپسی کولا که مقر آن در ایالت نیویورک آمریکا واقع شده، به نقض قوانین محیط زیستی متهم شده است. 

در شکایتی که در دادگاه عالی ایالت نیویورک ارائه شده، گفته شده است که هر شرکتی با هر میزان بزرگی، می‌تواند به نحوی مطمئن شود محصولاتش به محیط زیست و سلامت عمومی آسیب نمی‌رساند. در ادامه گفته شده: «همه نیویورکی‌ها حق اولیه دسترسی به آب پاکیزه را دارند، اما بسته‌بندی و بازاریابی غیرمسئولانه پپسی، تامین آب، محیط زیست و سلامت عمومی پیرامون رودخانه بوفالو را به خطر می‌اندازد». 

دادستان نیویورک از پپسی خواسته است تا برای جلوگیری از آلودگی بیشتر محیط زیست، اقدامات معقولی انجام دهد و به مصرف‌کنندگان در مورد تاثیرات مخرب بطری‌های پلاستیکی بر محیط زیست، به اندازه کافی هشدار دهد. ایالت نیویورک همچنین خواستار جبران خسارت وارده بر رودخانه، خط ساحلی و ساکنانی است که آب آشامیدنی آن‌ها از این آبراه تامین می‌شود. 

گفتنی است، هفته گذشته نیز شرکت‌های کوکاکولا، دنون و نستله به بیان ادعا‌های گمراه کننده در مورد پلاستیک‌های بازیافتی خود متهم شدند. برخی وکلا به کمیسیون اروپا شکایت کردند که ادعا‌های این شرکت‌ها مبنی بر اینکه بسته‌بندی‌های پلاستیکی یکبار مصرف آن‌ها صد درصد قابل بازیافت هستند، صحت ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۲۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۲
راستی تیترنوشابه رودیدم یاد تحریم ویا لیستی که باید اسرائیل روتحریم کنیم افتادم پس لیست چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۲
هیچی بجاش سن بازنشستگی رو بردن بالا.. چقدر ساده ای !!!!
آخرین اخبار