برگزاری آئین نمادین جشن استقبال از نومعلمان کردستانی

ویژه برنامه‌ مراسم استقبال از نومعلمان آموزش و پرورش استان کردستان امروز با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

 نماینده ولی فقیه در کردستان در این آئین ضمن تبریک به نومعلمان، مهم‌ترین شاخصه یک معلم را نوع و کیفیت تدریس او خواند و گفت: داشتن علم به روز و مطالعه مستمر و همچنین اطلاعات دقیق از رشته در کنار شور و نشاط معلمی از عوامل موفقیت معلمان است لذا برای داشتن یک تدریس موفق و تاثیر گذار، حتما باید شاخص‌های مرتبط با آن رعایت گردد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پور‌ذهبی افزود: لزوم رعایت ظواهر فیزیکی، نحوه بیان، آداب تفهیم و اصول ارائه مطالب از جمله مهم‌ترین شاخصه‌ها در این زمینه است.

وی عنوان کرد: عدم تبعیض بین دانش آموزان، کسب اطلاعات عمومی، ترغیب دانش آموزان به کسب علم جدید، مفید بودن در زمان حضور در کلاس و بهره‌گیری از تمامِ وقت به صورت دقیق و برنامه‌ریزی شده و نهایتاً ارتقاء هویت ملی، ضرورت نظام تعلیم و تربیت فعلی است.

۱۲۰۰ نفر جذب مجموعه آموزش و پرورش کردستان شدند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این آیین، ضمن تبریک به همه نومعلمان استان کردستان اظهار داشت: در سال جاری ۱۲۰۰ نفر جذب مجموعه آموزش و پرورش کردستان شدند و استخدام‌های صورت گرفتهف شروع یک حرکت امید‌بخش و مفید در آموزش و پرورش خواهد بود.

هاشم ناظمی جلال با اشاره به  اینکه امسال با کمبود معلم مواجه بودیم، اضافه کرد: با به‌کارگیری راهکار‌های متنوع این چالش را حل کردیم.

وی همچنین در خصوص جایگاه معلم نیز گفت: معلم دارای جایگاه ویژه‌ای بوده و این امر در سخنان بزرگان دین نیز کاملا واضح است و هیچ گاه نباید به این جایگاه  خدشه‌ای وارد شود.

در ادامه این جشن، به صورت نمادین از پوستر جشنواره طرح «درس آزاد» که به همت شورای امور جوانان برگزار می‌شود، رونمایی شد و از برترین‌های این شورا در سال اخیر تقدیر به‌عمل آمد.

اجرای موسیقی و پخش مستند «جوانمردی» از دیگر برنامه‌های جشن نومعلمان بود.در پایان برنامه، نومعلمان سوگندنامه معلمی را هم‌خوانی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.