استاندار لرستان از احداث کارخانه نساجی جمعیت هلال‌احمر در شهرستان دلفان خبر داد.

فرهاد زیویار ، اظهار داشت: بر اساس مذاکرات صورت‌گرفته با رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور و پیگیری‌های دبیرکل جمعیت، کارخانه نساجی، به‌منظور تأمین اقلام امدادی موردنیاز جمعیت هلال‌احمر، در استان لرستان ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت شرکت صنایع نساجی هلال ایران، گفت: بر اساس مذاکرات صورت‌گرفته شرکت‌های تولیدی به استان لرستان منتقل خواهد شد.

استاندار لرستان با بیان اینکه فاز نخست ساخت این کارخانه طی چند روز آینده راه‌اندازی خواهد شد، افزود: در صورت راه‌اندازی هر دوفاز برای ۶۰۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد.

زیویار همچنین در مورد کارخانه افتتاح شده تولید مبلمان شهری دلفان، گفت: این کارگاه در نوع خود در سطح کشور خاص است که در زمینی به مساحت سه هزار و ۲۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال احداث شده است.

وی با بیان اینکه با بهره داری از این طرح زمینه اشتغال ۳۱ نفر به‌صورت مستقیم فراهم شده است، افزود: این طرح باهدف تأمین نیازهای مبلمان شهری نورآباد احداث شده است و علاوه بر این، تولیدات این واحد به شهر و استان‌های مجاور صادر می‌شود.

استاندار لرستان همچنین با اشاره به کشتارگاه مرغ شهرستان دلفان، گفت: این کشتارگاه تا ۹۷ درصد پیشرفت داشته و در صورت رفع نیازهای باقی‌مانده ظرف ۱۰ روز آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

زیویار، گفت: برای تکمیل این کشتارگاه بیش از پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی عنوان کرد: این کشتارگاه ظرفیت تولید دو هزار قطعه در ساعت را دارد.

استاندار لرستان، گفت: این کشتارگاه از پروژه‌های راکد شهرستان دلفان بود که با حمایت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و تلاش‌های سرمایه‌گذار احیا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.