تحلیلگر سابق سیا:

آمریکا با تقویت نتانیاهو مسئول نسل‌کشی در غزه است

ریموند مک گاورن گفت که آمریکا با اختصاص کمک‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی مسئول نسل‌کشی فلسطینی‌ها در غزه است.

ریموند مک گاورن، تحلیلگر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت که آمریکا با اختصاص کمک‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی و تقویت نخست‌وزیر این رژیم، مسئول نسل‌کشی فلسطینی‌ها در غزه است.

این فعال سیاسی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه افزود که اگر کمک‌های آمریکا نبود، رژیم صهیونیستی نمی‌توانست دست به نسل‌کشی بزند.

مک گاورن تاکید کرد: در عین حال (رژیم) اسرائیل تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر مقاصد خود در این نسل‌کشی نکرده است. برعکس، این رژیم بدون هیچ تردیدی محاصره کامل نوار غزه را اعلام و غذا، آب و برق را قطع کرد؛ اقدامی که اهداف واقعی و کاملا آشکار عملیات زمینی را نشان داد، اما آمریکا همچنان آن‌ها را تایید کرد.

این تحلیگر سابق سیا افزود: "آنچه که مردم می‌خواهند پایان‌دادن به پرونده نسل‌کشی است که ما به عنوان دولت آمریکا، امکان آن را فراهم کردیم. (رژیم) اسرائیل بدون کمک واشنگتن قادر به انجام آن نبود. واژه نسل‌کشی به روشنی در قوانین بین‌المللی تعریف شده‌است. "

وی در تشریح دلایل حمایت واشنگتن از این نسل‌کشی، از موضوع فعالیت لابی صهیونیستی و توانایی ذهنی محدود جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به‌ عنوان مهمترین این دلایل یاد کرد.

این فعال سیاسی گفت: آمریکا تلاش می‌کند خواسته خود را بر کل جهان تحمیل کند، اما اوضاع تغییر کرده‌است و جهان نیز دستخوش تغییر شده‌ است و دیگر واشنگتن را رهبر جهان نمی‌داند.

وی علت حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی را به‌ دلیل نقش لابی این رژیم در آمریکا (آیپک)، پول و تجارت سلاح آن‌ها دانست و گفت که کنگره آمریکا به‌ طور کامل از این لابی به نفع خود استفاده می‌کند.

این تحلیلگر اظهار کرد که تیم رئیس‌جمهوری آمریکا، سیاست این کشور را تحت کنترل دارد و تلاش می‌کند بر جهان حکومت کند. وی آنتونی بلینکن وزیر خارجه، ویکتوریا نولاند دستیار وزارت خارجه و جیک سالیوان مشاور امنیت‌ملی آمریکا را صهیونیست خواند و گفت: این مقامات شخصا علاقه‌مند هستند برای ماندن در قدرت و اجتناب از پیگرد قانونی و اینکه حمایت لابی صهیونیستی را جلب کنند که این نیز به مثابه نسل‌کشی فلسطینی‌ها است. درخواست رسانه‌ای برای آتش‌بس چیزی جز وقفه بشردوستانه نیست که در وضعیت کنونی بی فایده است و فقط به نسل‌کشی کمک می‌کند.

این فعال سیاسی درباره این‌که آیا اقدامات رژیم صهیونیستی نسل‌کشی است یا پاکسازی قومی، گفت این رژیم هر دوی این اقدامات را انجام می‌دهد و آمریکا به خاطر آن مقصر است. این یک نسل‌کشی و همچنین پاکسازی قومی است. بین این دو در قوانین بین‌المللی تفاوت ظریفی وجود دارد. اما نکته اصلی این است که آمریکا (رژیم) اسرائیل را تسلیح می‌کند، به این رژیم کمک مالی می‌کند و صد درصد در کنار آن ایستاده‌ است. اگر آمریکا می‌گفت بس کنید، نتانیاهو روز بعد متوقف می‌شد.

مک گاورن همچنین سابقه‌ای از درگیری کنونی را یادآور شد و به سکونت فلسطینی‌ها در این سرزمین اشاره کرد و گفت مردم فلسطین مجبور شدند خانه‌های خود را ترک کنند و از آن زمان به بعد کشوری برای زندگی نداشته اند.

این تحلیگر ضمن تاکید بر اینکه دولت بایدن به‌ طور کامل از دستورات نتانیاهو پیروی می‌کند، مخالفت او با نتانیاهو برای اداره غزه در آینده را لفاظی توصیف کرد و گفت: بایدن هر کاری که (رژیم) اسرائیل از آن بخواهد، انجام می‌دهد. دو روز بعد از حمله حماس بی بی (نتانیاهو) با بایدن تماس گرفت و گفت می‌خواهم هرچه زودتر به اینجا بیایی. بایدن همان روز عصر سوار هواپیما شد و به آنجا (سرزمین‌های اشغالی) رسید و حمایت کامل خود را از تل آویو ابراز کرد. "

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار