برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم فضای مجازی در مسجدسلیمان

کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم فضای مجازی در دبستان دخترانه شهید مکی پور با حضور رئیس پلیس فتا مسجدسلیمان برگزار گردید.

کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم فضای مجازی در دبستان دخترانه شهید مکی پور  برگزار شد که در آن سرهنگ روح اله داودی رئیس پلیس فتا مسجدسلیمان آسیب‌های جسمی همچون ضعف بینایی، کم تحرکی، اضافه وزن؛ آسیب‌های روحی و روانی مانند خواب آشفته، اختلال درخواب، گوشه گیری و انزوا، کاهش ارتباط با خانواده، افت تحصیلی و.. را از جمله مضرات فضای مجازی برشمرد.

وی عنوان داشت: خانواده‌ها باید نظارت مستمر بر نحوه استفاده کودکان از تلفن همراه و فضای مجازی داشته باشند و یک تایم معین جهت استفاده آنان از گوشی و فضای مجازی در نظر بگیرند.

 رئیس پلیس فتا مسجدسلیمان تصریح کرد: جهت حفظ حریم خصوصی، کودکان خصوصا دانش آموزان باید از چت کردن با افراد غریبه در فضای مجازی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی، عکس و فیلم خانوادگی خودداری نموده و در صورت ایجاد مزاحمت برای آنان حتما والدین یا معلمان خود را در جریان بگذارند.

وی خاطر نشان کرد: جهت جلوگیری از هر گونه سوء استفاده مجرمین، کودکان از حمل و استفاده از کارت بانکی پدر و مادر خود خودداری نموده و در صورت نیاز به استفاده از کارت بانکی توسط کودک بهتر است والدین یک کارت بانکی اختصاصی جهت استقاده کودک در نظر بگیرند. 

رئیس پلیس فتا مسجدسلیمان اظهار داشت: کودکان هنگام استفاده از گوشی والدین دقت کنند که به طور ناخواسته تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی موجود در گوشی را با مخاطبین به اشتراک نگذارند.

وی عنوان داشت: استفاده از بازی‌های اینترنتی و آنلاین توسط کودکان باید متناسب با سن آنان باشد در غیر اینصورت باعث عوارضی همچون ترس، اضطراب، اختلال در خواب در دراز مدت می‌گردد.

سرهنگ داودی در پایان توصیه کرد: جهت حفظ امنیت در فضای مجازی کاربران گزینه تایید دو مرحله‌ای پیان رسان‌ها (روبیکا، شاد، ایتا و.) فعال کنند.

 شایان ذکر است که در این کارگاه آموزشی به دانش آموزانی که به سوالات رئیس پلیس فتا مسجدسلیمان پاسخ صحیح دادند هدایایی توسط ایشان اهدا گردید.

برچسب ها: پلیس فتا ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.