کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

نیم نگاه بازار سرمایه به بودجه ۱۴۰۳

 کارشناس بازار سرمایه گفت: لایحه بودجه که می‌تواند بازار سرمایه و صنایع را تحت تاثیر قرار دهد و بازار نیم نگاهی به آن دارد، اما فعلا فقط کلیات آن مطرح است.

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه گفت: یک هفته‌ متعادل دیگر را در بازار سرمایه پشت سرگذاشتیم و تحول خاصی را شاهد نبودیم. اکثرسهم‌ها در یک محدوده‌ای خاصی نوسان می‌دهند، در منفی‌ها خریدار و در مثبت‌های آن دامنه فروشنده‌ها ظاهر می‌شوند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: فضای فعلی بازار در یک ثبات نسبی است و با کوچکترین چرخش پول و توجه به صنعت یا سهمی تغییر روند داده و شاهد افزایش تقاضا و قیمت هستیم. در مورد لایحه بودجه که می‌تواند بازار و صنایع را تحت تاثیر قرار دهد و بازار نیم نگاهی به آن دارد فعلا فقط کلیات مطرح است. حال این روز‌های بازار مدیون دستکاری‌ها و دستورالعمل‌های سلیقه‌ای است، از نرخ گاز، نرخ خوراک، قیمت‌گذاری دستوری، خروج محصولات از بورس کالا، جریمه بانک‌ها و ... که ماحصل ضرر و زیان سهامداربوده است.

او در ادامه گفت: گروه انبوه سازی و ساختمان با وجود نوسان‌های زیاد بهترین عملکرد را این هفته به ثبت رساند و گروه لاستیک در رتبه دوم قرار گرفت. رشد فروش و رشد حاشیه سود شرکت‌های قطعه سازی در فصول اخیر باعث شده است امسال همواره جزء گروه‌های مورد توجه در بازار باشد.

او مطرح کرد: برخلاف معمول چهارشنبه‌های بورس، ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد و پول حقیقی وارد بازار شد و به ۴۰۲۸ میلیارد تومان رسید.گزارش‌های شرکت‌هایی که سال مالی متفاوتی دارند و گزارش‌های حسابرسی شده شش ماه نیز بزودی در کدال می‌نشیند و می‌تواند در روند برخی شرکت‌ها تاثیرگذار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار