رئیس‌جمهور در جمع بسیجیان:

بسیج متعلق به یک جریان سیاسی خاص نیست/ تفکر بسیجی محور مقاومت را روی پای خود نگه داشته است

آیت‌الله رئیسی گفت: بسیج را نه یک نهاد، سازمان و حزب سیاسی بلکه باید به گستردگی همه مردم و در مقیاس امت اسلامی دید.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در جمع بسیجیان و دانشجویان در مرقد مطهر امام خمینی (ره) اظهار کرد: طبق پیام امام و سخنان مقام معظم رهبری بسیج لشکر مخلص خدا است و مدرسه  عشق و مدرسه شهدا و معراج پاک اندیشه انقلاب اسلامی است. مکتبی که عاشقان را پرورش می‌دهد و آن‌ها را برای خود شناسی و جامعه سازی قرآنی بسیج می‌کند.

وی گفت: بسیج یک سازمان، نهاد، حزب، رسته و جریان سیاسی خاص نیست و بسیج به گستردگی همه مردم و آن‌ها که دغدغه انقلاب و ارزش‌های اسلامی و شکل گیری تمدن اسلامی را دارند است.

رئیسی ادامه داد: عنصر حرکت و عنصر پویایی و عنصر امام و پیشوا همیشه وجود دارد. نگاه ما به همه ملت‌ها است که جامعه آمر به معروف و ناهی از منکر ارا‌ده و تصمیم پولادین داشته باشد. نگاه ما برای کنار زدن مشکلات شکل دادن تمدنی به نام دین و ارزش‌های الهی است.

وی تاکید کرد: بنیاد این حرکت را امام بزرگ ما گذاشتند. آن روز که امام پرچم انقلاب اسلامی را بالا بردند ملتی مصمم و با اراده دور ایشان جمع شدند به قصد آن که موانع را از سر راه بردارند. غربی‌ها مانع بودند  مردم به رهبری امام حرکت کردند و خون بر شمشیر پیروز شد.

وی افزود: آن زمان هر حرکتی در دنیا پا می‌گرفت یا باید به قدرتی اتکا می‌کرد و یا باید خود دارای جایگاهی می‌بود. اولین خیزش که اعلام کردن نه شرقی نه غربی نهضت اسلامی ما به رهبری امام  خمینی (ره) بود.

رئیس جمهور ادامه داد: امام آن زمان فرمودند که می‌خواهیم آن گونه زندگی کنیم که خودمان مستقل باشیم و حاکمیتی مبتنی بر دین و آموزه‌های دینی تشکیل دهیم که نگاه تازه‌ای بود و تمدن جدیدی را در دنیا نوید می‌داد. بار‌ها رهبری در هدایت‌های حکیمانه خود عنوان کردند بسیج یک اندیشه و تفکر است.

وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی تفکر اسلامی با تفاوت بزرگی رو به رو شد و اولین هسته مقاومت با اتکا به انقلاب اسلامی در لبنان توسط سید حسن نصرالله تشکیل شد.

رئیسی ادامه داد: هسته مقاومت با الهام از انقلاب اسلامی و بدون اتکا به شرق و غرب شکل گرفت. اکنون شرایط به شکلی شد که گروه‌های فلسطینی احساس کردند که می‌توانند رژیم جعلی صهیونیست‌ها را شکست دهند و این اعتماد به نفس در طوفان‌الاقصی نشان داده شد وهمه به شکست اطلاعاتی و نظامی صهیونیست‌ها اذعان کردند و اکنون حقیقا اسرائیل فروریخت.

وی اظهار کرد: این سخن خبری است که از زبان سران استکبار مطرح شده است. آن سران خودشان اعلام کرده اند که اسرائیل فرو ریخته و اگر کمک‌های غربی‌ها نبود چیزی به نام رژیم صهیونیستی نمی‌دیدم.

وی گفت: جریان مقاومت ایستادگی در مقابل استکبار بود مقابله نیرو‌های معتقد به خدا، معاد، قرآن و انسان‌های با اراده در مقابل استکبار بود و این همان روحیه و حرکت بسیجی بود.

رئیسی افزود: در جریان داعش که دست ساخته آمریکایی‌ها بود و بعدا خودشان به آن اعتراف کردند و با همین روحیه بسیجی جریان فاطمیون و زینبیون و حیدریون تشکیل شد. در یمن به دنبال نیرو‌های ایرانی هستند  و باید بدانند که تفکر بسیجی و هسته مقاومت با اراده الهی با اخلاص، امام و شهدای ما صادر شده است و این اندیشه اکنون یمن را روی پای خود نگه داشته است.  

وی تاکید کرد: نیروی مقاومت در منطقه در مقابل جریان تکفیری پیروز شد و به تعبیر رهبری دشمن خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم.

رئیسی درباره آتش بس در فلسطین اظهار کرد: امروز ۲ آذر است و اعلام آتش بس کرده اند و به یقین پیروز این میدان فلسطین است. این سخن تحلیل نیست و خبر است.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها کلی ادعا داشتند آیا توانستند. آن‌ها  به جز نفرت جهانی چیزی برای خود به ارمغان نیاورده اند و امروز تمام انسان‌های آزاده جهان از آن‌ها، حامیانشان نفرت دارند و این نفرت به برکت خون مطهر کودکان  فلسطینی بیشتر شده است.

وی تاکید کرد: استیصال آن‌ها را در مقابل کودکان قرار داد. ۵ هزار کودک را کشتند و این نهایت استیصال است تردید نداریم این کودکان عهد با خدا دارند. شهادت کودکان حکومت جعلی اسرائیل را خاتمه خواهد داد و تمامی حامیانش را در دنیا رسوا خواهد کرد.

رئیس جمهور در پایان گفت: بسیج یک تفکر، گفتمان و روحیه احساس مسئولیت نسبت به امروز و آینده است. این تفکر هر کجا باشد تحول ایجاد می‌کند و تفکر امام تفکر بسیجی بود و فرمانده معظم کل قوا امروز در راس این بسیج قرار دارند. تفکر بسیجی تنها برای دفاع مقدس نبود. ما به تفکر و اندیشه بسیجی در کشور نیاز داریم. اگر مدیری بسیجی باشد با فردی که این تفکر را ندارد بسیار تفاوت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۳ آذر ۱۴۰۲
جناب رئیس جمهور عزیر پدر بنده به عنوان یک بسیجی چهار مرحله رفت جبهه ولی الان فقط یک بارش تو پرونده هست میگم مابقی سابقه جبهه پدرم چی شده میگن نیست ..میگم خوب تکلیف چیه عزیزان سپاه میگن کاری نمیشه کرد پدری که کارگر بوده زن و بچه ش رو رها کرده به عنوان یک بسیجی رفته از خاک کشورش دفاع کرده حالا که میره دنبال سابقش میگن گم شد شرمنده ..این جواب زحمات یک بسیجی هست کدام بسیجی دلت خوشه همه امکانات ثروت شده برای عده ای خاص که دستشون تو کار هست و نفوذ داران نه یک بسیجی بیچاره مستاجر با حقوق ۸ میلیون ..
آخرین اخبار